رسانه‌های سوری خبر دادند:

دمشق هنوز با دیدار وزیران خارجه سوریه و ترکیه موافقت نکرده است

منابع بلند پایه سوری اعلام کردند که دمشق با دیدار وزیران خارجه ترکیه و سوریه قبل از تحقق اهداف دمشق و در صدر آن خروج ارتش ترکیه از کل خاک سوریه، مخالف است.

دمشق هنوز با دیدار وزیران خارجه سوریه و ترکیه موافقت نکرده است
کد خبر: 591279
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۹:۰۱:۲۳

خبرها درباره دیدار وزیران امور خارجه ترکیه و سوریه همچنان ضد و نقیض است و با وجود اینکه مقامات ترکیه‌ای از نزدیک بودن این دیدار صحبت می کنند، طرف سوری هنوز اعلام آمادگی نکرده است.

به گزارش مهر، به نقل از المیادین، بر اساس این گزارش، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز طی سخنانی گفت: تاریخ برگزاری نشست سه جانبه وزیران خارجه روسیه، سوریه و ترکیه در هفته آینده پیشنهاد شده است، اما این تاریخ‌ها با برنامه ما همخوانی ندارد و بنابراین تاریخ دقیق این دیدار هنوز مشخص نشده است. وی در ادامه افزود که احتمال این دیدار در اوایل ماه فوریه وجود دارد.

این اظهارات وزیر خارجه ترکیه در حالی است که منابع بلندپایه سوری به المیادین گفتند که دمشق با برگزاری نشست میان وزیران خارجه سوریه و ترکیه قبل از خروج ارتش ترکیه از تمام خاک سوریه موافق نیست.

این منابع تصریح کردند که دیدار «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای او هنوز مشخص نیست زیرا دمشق هنوز با برگزاری این دیدار موافقت نکرده است.

این منابع گفتند: دمشق با دیدار وزیران خارجه ترکیه و سوریه قبل از تحقق اهداف دمشق و در صدر آن خروج ارتش ترکیه از کل خاک سوریه، مخالف است.

منابع سوری در ادامه تأکید کردند: دولت رجب طیب اردوغان از تلاش برای نزدیک شدن به رهبری سوریه اهداف انتخاباتی دارد و دمشق علاقه‌ای ندارد این برگ برنده را در اختیار آنکارا قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها