رای الیوم گزارش داد:

رابطه جنگ اوکراین با کشتار کردها در پاریس

مهاجران عرب و مسلمان که اکثریت را در بیشتر کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند، ممکن است با توجه به ظهور احزاب راستگرای نازیستی در این قاره، طولانی شدن جنگ اوکراین و تشدید بحران های ناشی از آن به ویژه بحران اقتصادی به قربانی هایی تبدیل شوند که بیشتر هدف قرار می‌گیرند.

رابطه جنگ اوکراین با کشتار کردها در پاریس
کد خبر: 590271
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۴:۱۸:۴۸

رابطه جنگ اوکراین با جنایت کشتار کرد‌ها در پاریس چیست؟ آیا مهاجران مسلمان قربانی وخامت اوضاع اقتصادی می‌شوند؟ سناریوهای نازیستی قابل پیش بینی چیست؟

دیپلماسی ایرانی به نقل از رای الیوم می نویسد:

قانون «طلایی» در جوامع غربی می گوید که هر زمان که شرایط اقتصادی بدتر می‌شود و نرخ بیکاری در میان طبقه کارگر و به ویژه جوانان افزایش می‌یابد، احزاب و گروه‌های فاشیست نژادپرست راستگرا تکثیر می‌شوند، مهاجران غیراروپایی قربانی می‌شوند و مسئولیت این وخامت اوضاع اقتصادی به گردن آنها انداخته می‌شود. همچنین درخواست‌ها برای اخراج و بازگرداندن آنها به کشورهایشان افزایش می‌یابد.

اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین به خاطر تشدید بحران انرژی و گرانی در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی به سر می‌برد. در این میان کافی است اشاره کنیم ضرر و زیان‌هایش در اثر افزایش قیمت نفت و گاز به حدود یک تریلیون یورو در کمتر از ده ماه رسیده است. علاوه بر این سنگینی بار کمک‌های مالی و نظامی به ارتش اوکراین قرار دارد.

بعید نمی‌دانیم که حمله صورت گرفته در فرانسه به مهاجران کُرد تنها قله کوه یخ باشد؛ چرا که احزاب فاشیستی در اروپا شروع به تدارک برای حملات نژادپرستانه به مهاجران را کرده‌اند.

تئوری رایج این روزها که از زبان بسیاری از کارشناسان بیان شده این است که مهاجران عرب و به ویژه مسلمانان ممکن است با سرنوشت یهودیان آلمان نازی قبل از جنگ جهانی دوم مواجه شوند و ما باید به یاد داشته باشیم بحران مالی سال 1928 در اروپا همان چیزی است که برای به قدرت رسیدن حزب سوسیالیست هیتلر از طریق صندوق های رأی، مقصر دانستن یهودیان و معرفی آن‌ها به عنوان مسئول فروپاشی اقتصاد آلمان راه را هموار کرد.

جنایت کشتار کُردها در پاریس مژده خوبی برای مهاجران یا دولت فرانسه نیست؛ زیرا این جنایت تروریستی رویکردی قوی در صف برخی گروه‌های راستگرای تندرو را بازتاب می‌دهد که ممکن است با گروه‌های تندروتر مهاجران روبه رو شود که دست به اقدامات انتقام جویانه می‌زنند. این مسئله احتمالا هرج و مرجی خونین را رقم بزند که کنترل آن دشوار است.

مهاجران عرب و مسلمان که اکثریت را در بیشتر کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند، ممکن است با توجه به ظهور احزاب راستگرای نازیستی در این قاره، طولانی شدن جنگ اوکراین و تشدید بحران های ناشی از آن به ویژه بحران اقتصادی به قربانی هایی تبدیل شوند که بیشتر هدف قرار می‌گیرند. شاید اعتصابات کارگری که این روزها انگلیس را فلج کرده و اعتراضات فزاینده در بسیاری از پایتخت‌های غربی در راستای مخالفت با مداخله در این جنگ و پمپاژ پول در راستای آن از جیب مالیات دهندگان اروپایی  آغاز سناریوهای خشونت‌ آمیزی باشد که ممکن است ابتدا دولت‌های این کشورها را هدف قرار دهد سپس به مهاجران کشیده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها