کد خبر: 588064
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۲۱:۴۰:۴۴
| |

روزنامه جمهوری اسلامی مطرح کرد:

پوتین غرورش را کنار می‌‌گذارد و به جنگ اوکراین پایان می‌دهد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کریسمس و توصیه‌های افراد صاحب‌نام در سطح بین‌المللی که خواهان پایان دادن به جنگ اوکراین شده‌اند، فرصت خوبی برای پوتین جهت جلوگیری از بیشتر بی‌اعتبار شدن خود و تضعیف روسیه است. آیا غرور قدرت به او اجازه می‌دهد چنین تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد؟

پوتین غرورش را کنار می‌‌گذارد و به جنگ اوکراین پایان می‌دهد؟
کد خبر: 588064
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۲۱:۴۰:۴۴

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به خسارت‌هایی که روسیه در جنگ اوکراین دیده، آمریکا را برنده این جنگ دانسته است. این روزنامه سپس به کنایه پرسیده آیا پوتین غرور را کنار می‌‌گذارد و به جنگ پایان می‌دهد؟

به گزارش جمهوری اسلامی، حالا که 10 ماه از آغاز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین گذشته، هرچند دولت و ملت اوکراین، متحمل خسارات جانی و مالی زیادی شده‌اند و زیرساخت‌های این کشور نیز لطمه زیادی دیده، ولی مقاومت اوکراین به پوتین ثابت کرد که محاسبات نادرستی درباره این جنگ داشت. خسارت وارده به ارتش روسیه این واقعیت را نشان می‌دهد.

نویسنده در ادامه یادآور شده است: شاید حالا که ارتش روسیه برخلاف محاسبات پوتین و اطرافیانش و ناظران بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه نتوانسته به اهدافش در جنگ اوکراین برسد، رئیس‌ جمهور روسیه از اقدام خود پشیمان شده باشد ولی این پشیمانی فقط زمانی مفید خواهد بود که دست از اصرار برای ادامه این جنگ بیهوده بردارد و مانع تلفات بیشتر جانی ارتشیان و مردم دو کشور شود و جلوی ویرانی بیشتر را بگیرد. 

جمهوری اسلامی در پایان تاکید کرده است: جنگ اوکراین علاوه بر خسارت‌های فراوانی که به مردم دو کشور روسیه و اوکراین وارد ساخته و زیان‌هائی که به کشورهائی اروپائی زده، اگر برنده‌ای داشته باشد قطعاً پوتین نیست. برنده این جنگ خانمانسوز، آمریکاست که خواستار تضعیف روسیه بوده و هست. کریسمس و توصیه‌های افراد صاحب‌نام در سطح بین‌المللی که خواهان پایان دادن به جنگ اوکراین شده‌اند، فرصت خوبی برای پوتین جهت جلوگیری از بیشتر بی‌اعتبار شدن خود و تضعیف روسیه است. آیا غرور قدرت به او اجازه می‌دهد چنین تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها