رئیس نیروهای دفاع بیولوژیکی و شیمیایی روسیه:

واشینگتن «پاتوژن مصنوعی ویروس کرونا» را تولید کرده

روسیه مدعی شد، آمریکا یک پاتوژن مصنوعی ویروس کرونا براساس سویه اومیکرون و گونه اصلی «ووهان» تولید کرده است. ویروس هیبریدی که توسط آمریکایی‌ها ساخته شد ۸۰ درصد از حیوانات آزمایشگاهی آلوده را از بین برد.

واشینگتن «پاتوژن مصنوعی ویروس کرونا» را تولید کرده
کد خبر: 584448
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۹:۱۵:۱۷

ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع بیولوژیکی و شیمیایی روسیه در کنفرانسی خبری گفت: این ویروس اصلاح شده که توسط آمریکایی‌ها تولید شده است، ۸۰ درصد از نمونه‌های حیوانی آلوده شده را کشت و باعث علائم عصبی غیرطبیعی و آسیب جدی ریوی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آزمایش آنتی‌بادی کاهش ۱۱ برابری در ظرفیت آنها برای خنثی کردن این ویروس جدید و همچنین ناکارآمدی واکسیناسیون‌های کنونی را نشان داد.

وی افزود: این ویروس اصلاح شده توسط دانشگاه بوستون تولید شده است.

ایگور کریلوف تصریح کرد: آمریکا به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی‌اش در کشورهای ثالث ادامه می‌دهد و به خاطر خطر بالای اتفاقات ترجیح می‌دهد تا این آزمایش‌ها را در خارج از کشور انجام دهد.

این مقام روس گفت: روسیه در نشست قریب‌الوقوع کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی خواستار تشکیل یک مکانیسم موثر برای نظارت بر چنین فعالیت‌هایی خواهد شد.

وی افزود: نقض‌های قوانین ایمنی در آزمایشگاه‌های امنیتی در دانشگاه‌های واشنگتن، مینه سوتا و ایلینوی ثبت شده‌اند.

کریلوف تاکید کرد:‌ تحقیقات انجام شده در این آزمایشگاه‌های بسیار امنیتی منجر به عفونت‌های آزمایشگاهی داخلی و افزایش خطر گسترش بیشتر پاتوژن‌های تب ویروسی اصلاح شده ژنیتیکی، سندروم حاد تنفسی، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و سایر عفونت‌ها شده است.

وی افزود: این نتیجه‌گیری مجله آمریکایی "اینترسپت" بود که اوایل نوامبر سال جاری میلادی طبق قانون آزادی اطلاعات آمریکا، داده‌های موسسه ملی بهداشت را در رابطه با نقض‌های ایمنی در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا تجزیه و تحلیل کرد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده حکم به بررسی فعالیت های مدیریت دانشگاه داده است. با این وجود، به گفته کریلوف، "آزمایش بوستون" نشان می دهد که ایالات متحده فاقد کنترل دولت بر مهندسی ژنتیک و تحقیقات زیست شناسی مصنوعی است.

وی گفت: علیرغم خطرات بیولوژیکی بالا، این تحقیق با بودجه دولت ایالات متحده انجام شد، اما بدون مجوز مناسب توسط سازمان ملی ایمنی زیستی و امنیت زیستی.

در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۵۵۰۰ صفحه از گزارش حوادث این چنینی بررسی و تجزیه و تحلیل شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها