در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 8 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه هشتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 540435
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه هشتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

توافق متحدان غربی برای اخراج بانک‌های روسیه از سوئیفت

کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا اعلام کردند که با اخراج بانک‌های روسی از سوئیفت موافقت شده است. این کشورها گفته‌اند تلاش خواهند کرد مانع استفاده بانک مرکزی روسیه از ذخائر ارزی بین‌المللی خود برای تضعیف تحریم‌ها شوند. سوئیفت نیز اعلام کرد آمادگی دارد پس از «دستور قانونی» مناسب، تصمیم کشورهای اروپایی در مورد تحریم برخی بانک‌های روسی را اجرا کند.

علت خروج ناگهانی ۱۵۳ شهر از وضعیت قرمز کرونا

مجید مختاری، عضو کمیته علمی کرونا، گفت: در حال حاضر در سراسر دنیا یک روند کاهشی ناگهانی در سویه اومیکرون را شاهد هستیم که این بر خلاف آن چیزی است که در سویه دلتا شاهد بودیم. در دانمارک، هلند، فرانسه و... نزول ناگهانی موارد ابتلا را شاهد هستیم. در ایران هم کاهش سریع تعداد شهرهای قرمز می‌تواند از این رفتار ویروسی پیروی کند و تعجب نمی‌کنم اگر تعداد شهرهای بیشتری به زودی از وضعیت قرمز خارج شوند.

واگذاری سرخابی‌ها هوا شد؟

مدیرعامل فرابورس ایران با برشمردن ۵ پیش شرط برای درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه این بورس گفت: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این ۵ پیش‌شرط رعایت نشود امکان واگذاری سرخابی‌ها وجود ندارد.

در اقدامى کم‌سابقه، پاپ با زلنسکی تلفنی گفت‌وگو کرد

سفارت اوکراین در واتیکان در توئیتى خبر داد که پاپ در تماس تلفنى با زلنسکی از حادثه مصیبت‌بار در اوکراین عمیقاً ابراز تأسف کرد.

معطلی ۲ ماهه رانندگان ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

حدود ۲ ماه است که ۴۰ کامیون حامل سوخت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند معطل تخلیه سوخت هستند.

چین: خطر واقعی برای جهان آمریکاست

سفارت چین در روسیه با درخواست برای مطالعه لیست کشورهایی که آمریکا پس از جنگ جهانی دوم آنها را بمباران کرده، تاکید کرد تهدید واقعی برای جهان ایالات متحده است.

تولید خودرو در ۱۰ ماهه امسال به ۸۰۰ هزار دستگاه هم نرسید

در حالی‌که مدت زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده و خودروسازان و وزیر صمت قول افزایش تولید و عرضه داده بودند، آمار تولید خودروهای سواری طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که تولید این خودروهای پرتقاضا به ۸۰۰ هزار دستگاه هم نرسیده و تولید یک میلیون دستگاه شاید بعید باشد.

آلمان «بالاخره» به اوکراین سلاح می‌فرستد

آلمان در چرخشی چشمگیر، تصمیم به ارسال 1000 قبضه سلاح ضدزره و 500 موشک دوش‌پرتاب دفاع هوایی «استینگر» به اوکراین گرفته است. «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا هم اعلام کرد کشورش آمادگی دارد تا از «طریق شرکای ناتوی خود به ویژه ایالات متحده و بریتانیا، کمک‌های مرگبار» به کی‌یف عرضه کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید