کد خبر: 584428
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۸:۵۴:۲۱
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

طبقه متوسط در خاورمیانه از جمله ایران در حال محو شدن است

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با پدیده مرگ طبقه متوسط در کشورهای خاورمیانه از جمله ایران مواجه هستیم.

طبقه متوسط در خاورمیانه از جمله ایران در حال محو شدن است
کد خبر: 584428
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۸:۵۴:۲۱

روزنامه دنیای‌ اقتصاد در گزارشی وضعیت نابرابری در منطقه خاورمیانه را بررسی کرده و با مقایسه آن با سایر نقاط جهان از نابودی طبقه متوسط در این منطقه خبر داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، مطالعات کارشناسی حاکی از آن است که طبقه متوسط در خاورمیانه در حال محو شدن است.  مطابق  برآوردها در منطقه خاورمیانه، درحالی‌که ۱۰درصد متمول‌ جامعه سهم ۶۰درصدی از مجموع درآمدهای این منطقه دارند، سهم ۵۰درصد کم‌درآمد این منطقه کمتر از ۱۰درصد است. عمده این نابرابری درآمد در منطقه خاورمیانه به درآمدهای نفتی در این منطقه بازمی‌گردد. مقایسه آمارها نشان می‌دهد که شکاف درآمدی در این منطقه از دیگر مناطق جهان وضعیت بغرنج‌تری دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: به بیان دیگر این آمار اقتصادی نشان می‌دهد طبقه متوسط که در مطالعات اقتصادی به‌عنوان موتور توسعه اقتصادی و سیاسی از آن یاد می‌شود، در منطقه خاورمیانه جایگاهی ندارد یا به معنای دیگر، طبقه متوسط در منطقه ممنوعه قرار گرفته است. این آرایش درآمدی ساکنان طبقه متوسط خاورمیانه می‌تواند با تحولات سیاسی و اجتماعی آن مرتبط باشد و به‌عنوان عاملی کلیدی در نارضایتی‌های این طبقه محسوب شود.

دنیای اقتصاد نوشته است: خاورمیانه در سال‌های اخیر به مکان نابرابری برای امرار معاش مبدل شده است...می‌‌توان گفت با پدیده مرگ طبقه متوسط در کشورهای خاورمیانه از جمله ایران مواجه هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها