کد خبر: 582103
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۵:۴۳:۳۵
| |

پاشینیان:

فکر نمی‌کنم حضور ناظران غیرنظامی اتحادیه اروپا، ایران را نگران کند

نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه‌ای درباره تنش با باکو و حضور ناظران اروپایی در مرز این دو کشور گفت: فکر نمی‌کنم حضور ناظران غیرنظامی اتحادیه اروپا، ایران را نگران کند. من این تصور را دارم که ایران از حضور بازیگران دیگر نگران است و آنها اصلا در ارمنستان نیستند.

فکر نمی‌کنم حضور ناظران غیرنظامی اتحادیه اروپا، ایران را نگران کند
کد خبر: 582103
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۵:۴۳:۳۵

نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص مسائل مربوط به تنش موجود با باکو و برخی موارد دیگر به صحبت پرداخت.

​به گزارش فارس، چکیده ای از صحبت های «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در  این مصاحبه را می خوانید:

* امیدواریم که جمهوری آذربایجان به طور سازنده در گفت‌وگو‌ها حاضر شده و به پیشنهادات ما پاسخ دهد.

*هیچکس به اندازه ارمنستان به انتخاب بهترین مسیر برای رفع انسداد جاده‌های منطقه‌ای علاقه مند نیست.

*علاوه بر اطمینان از حمل و نقل بین جمهوری آذربایجان و نخجوان، بخشی از محموله‌هایی که از دریای خزر و مدیترانه می‌آیند از این مسیر عبور خواهد کرد.  می‌خواهیم تا جایی که ممکن است خودروها از این جاده عبور کنند، کالاهای زیادی حمل و نقل شود تا ایروات درآمد بیشتری داشته باشد.

*اگر برای باکو این واقعا  موضوع جاده‌ای  مطرح است و نه بهانه‌ای برای تشدید تنش، این مسئله عملا حل شدنی است.

*در این شرایط، نباید ارمنستان و قره‌باغ را به خطر بیندازیم، نباید به تنهایی با تمام دنیا بجنگیم زیرا نمی‌توانیم. ما باید وضعیت را ارزیابی کنیم و برنامه روشن و قابل اجرا برای حل مشکل ایجاد کنیم.

*فکر نمی‌کنم حضور ناظران غیرنظامی اتحادیه اروپا، ایران را نگران کند. من این تصور را دارم که ایران از حضور بازیگران دیگر نگران است و آنها اصلا در ارمنستان نیستند.

*ما در واقع با پیشنهاد رئیس جمهور  روسیه سروکار داریم.  پیشنهاد این است که موضوع وضعیت نهایی قره باغ برای مدتی به تعویق بیفتد. ارمنستان تمام تلاش خود را برای امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان قبل از پایان سال میلادی انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها