امضای توافق قطر با اسرائیل به‌منظور افتتاح یک دفتر دیپلماتیک موقت در دوحه

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که رژیم اسرائیل توافقنامه‌ای را با قطر برای افتتاح یک دفتر دیپلماتیک موقت در دوحه در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ امضا خواهد کرد.

امضای توافق قطر با اسرائیل به‌منظور افتتاح یک دفتر دیپلماتیک موقت در دوحه
کد خبر: 581729
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۳:۵۷:۵۱

شبکه ماهواره‌ایi۲۴ news اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و قطر به توافقی برای افتتاح یک دفتر دیپلماتیک موقت در دوحه در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ دست یافتند. این توافق پس از ناکام ماندن مذاکرات چند ماهه دو طرف، ظرف چند روز آینده به صورت رسمی امضا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همچنین این شبکه اسرائیلی گزارش داد، بر اساس این توافق که انتظار می‌رود طی روزهای آتی به امضا برسد، تعدادی از مسؤولان وزارت خارجه اسرائیل در حال حاضر برای ارائه خدمات کنسولی به شهروندان اسرائیلی که به قطر سفر خواهند کرد، در این کشور حضور دارند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: در طول چند ماه گذشته با فدراسیون جهانی فوتبال گزینه‌های موجود برای رفع نیازهای شهروندان اسرائیلی را بررسی کردیم و در این مرحله هیچ توافقی امضا نشد.

طبق آخرین ارزیابی‌ها، هزاران شهروند اسرائیلی در مسابقات جام جهانی قطر که ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر برگزار می‌شود، در این کشور عربی که روابط دیپلماتیک رسمی با رژیم صهیونیستی ندارد، حضور خواهند داشت.

رژیم صهیونیستی که تیمش در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ حضور ندارد، ماه ژوئن از توافقی خبر داد که بر اساس آن شهروندانش همانند دیگر اتباع خارجی می‌توانند با ارائه مدرکی دال بر خرید بلیت مسابقات، ویزای ورود به قطر دریافت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها