کد خبر: 508551
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۰:۲۵:۲۶
| |

در واکنش به هدف قرار گرفتن کشتی متعلق به اسرائیل:

قطر: امیدواریم قوانین بین‌المللی مانع تکرار حمله به نفتکش‌ها شود

وزارت خارجه قطر در واکنش به هدف قرار گرفتن یک فروند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای عمان ، ابراز امیدواری کرد که قوانین بین‌المللی مانع تکرار حمله به نفتکش‌ها شود.

قطر: امیدواریم قوانین بین‌المللی مانع تکرار حمله به نفتکش‌ها شود
کد خبر: 508551
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۱۰:۲۵:۲۶

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای که در وب سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، افزود: دولت قطر حمله به نفتکش در سواحل عمان را محکوم کرده و ابراز امیدواری می کند که با استناد به حقوق بین الملل و برای حفظ امنیت و ثبات منطقه چنین تجاوزی در آینده تکرار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد که دولت قطر اقداماتی را که امنیت حمل و نقل دریایی بین المللی و حرکت کشتی ها و نفتکش ها را مختل کند، به طور کامل رد می کند.

این وزارتخانه بر لزوم رعایت معاهدات و هنجارهای بین المللی ناوبری در سراسر جهان از سوی همه کشورها تاکید کرد.

سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس اعلام کرد که یک فروند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به 300 کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.

پس از این بیانیه رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرد . آمریکا و وانگلیس هم از این ادعای تل آویو حمایت کردند.

این اتهام زنی‌ها علیه ایران در حالی بیان می شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت که رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و تاکید کرد که این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها