کد خبر: 578515
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۶:۴۱:۵۴
| |

کنعانی:

خدمه ایرانی هواپیمای توقیف شده در آرژانتین آزاد شده و به ایران برگشتند

سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی پنج خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلایی توقیف شده در آرژانتین خبر داد و گفت خدمه ایرانی در ابتدای مسیر بازگشت به کشور هستند.

خدمه ایرانی هواپیمای توقیف شده در آرژانتین آزاد شده و به ایران برگشتند
کد خبر: 578515
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۶:۴۱:۵۴

یک هواپیمای ونزوئلایی در تاریخ شش ژوئن (۱۶ خرداد) از مکزیک وارد آرژانتین شد. این هواپیما با ۱۴ خدمه ونزوئلایی و پنج خدمه ایرانی دو روز بعد قصد داشت به سمت اروگوئه پرواز کند که اجازه ورود به این هواپیما داده نشد و مجبور به بازگشت به آرژانتین شد و از آن زمان در آرژانتین در توقیف است و گذرنامه‌ خدمه پرواز نیز از آنها گرفته شده بود. اما مقامات دادگاهی در آرژانتین روز جمعه از اجازه خروج به پنج خدمه باقیمانده هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت ونزوئلایی «امتراسور» که از ماه ژوئن در آرژانتین توقیف شده خبر دادند.

​به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۲۶ مهر ماه از آزادی پنج خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلایی توقیف شده در آرژانتین، پس از ۱۲۹ روز تلاش دیپلماتیک و کارزار حقوقی و کنسولی مشترک ایران و ونزوئلا خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت:

*قاضی تحقیق آرژانتینی، سرانجام با اعلام ناکافی و غیر معتبر بودن مدارک و مستندات ارائه شده از سوی شاکیان این پرونده، انجمن صهیونیستی آرژانتین (دایا) و دو تن از نمایندگان صهیونیست پارلمان آرژانتین، دستور آزادی و رفع ممنوع الخروجی خدمه ایرانی را صادر کرد.

*خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلایی در ابتدای مسیر بازگشت به میهن اسلامی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها