کد خبر: 578366
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۲۱:۳۷:۳۹
| |

کنعانی:

تصمیم تحریمی اتحادیه اروپا از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، بزودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

تصمیم تحریمی اتحادیه اروپا از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار است
کد خبر: 578366
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۲۱:۳۷:۳۹

امروز اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز به این خبر واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، تصمیم شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویاً محکوم کرد و آن را به منزله نقض حقوق بین الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود:

*جای تأسف عمیق دارد که انگیزه‌های خاص سیاسی و نیز استناد به اطلاعات بی پایه، تحریف شده و ادعاهای ساخته و پرداخته معاندین ملت ایران و رسانه‌های شناخته شده وابسته به آن‌ها، مبنای چنین تصمیم غلط و غیرسازنده ای قرار می‌گیرد.

*تصمیم تحریمی شورای وزیران اتحادیه اروپا حاکی از تداوم رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای نیل به اهداف سیاسی است و چنین تصمیمی از اساس مردود و فاقد اثر و اعتبار است.

*ملت بزرگ ایران پیش از این، اتحادیه اروپا و اعضای آن را، به دلیل بی عملی و همراهی با تحریم‌های غیر قانونی حداکثری آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر قلمداد می‌کند.

*در پاسخ به اقدام امروز شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، بزودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای ذیربط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها