کد خبر: 575042
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۷:۲۸:۳۶
| |

کمبود نقدینگی بحران جدید اروپایی ها بعد از بحران انرژی

در حالی که به خاطر بحران با روسیه اروپا در تامین نفت و گاز خود در زمستان با مشکل مواجه است، بالا بودن شدید قیمت‌ها و کمبود نقدینگی هم مزید بر علت شدت گرفتن بحران برای اروپایی‌ها شده است.

کمبود نقدینگی بحران جدید اروپایی ها بعد از بحران انرژی
کد خبر: 575042
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۷:۲۸:۳۶

اروپا همچنان در تامین نفت و گاز برای زمستان با مشکل مواجه است و حتی این احتمال وجود دارد که به خاطر افزایش قیمت‌ها و کمبود نقدینگی این بحران شدیدتر شود.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، با وجود آنکه قیمت برق، گاز و حامل‌های انرژی در اروپا به میزان زیادی افزایش یافته و چند برابر شده اما کشورهای اروپایی اقدامات کمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کاهش فشار موجود روی آنها انجام داده‌اند.

یک منبع آگاه در حوزه کارگزاری انرژی در اروپا می‌گوید ما با یک بازار ناکارآمد در حوزه معاملات آتی انرژی مواجه هستیم که این مسئله در معاملات فیزیکی انرژی نیز مشکل‌آفرین خواهد بود و به افزایش بیشتر قیمت‌ها و متعاقبا بالا رفتن تورم منجر می‌شود.

این مشکل نخستین بار در ماه مارس ظهور کرد و در آن زمان شرکت‌های بزرگ نفتی، توزیع نیرو، بانکداران و مبادله‌گران حامل‌های انرژی طی نامه‌ای به نهادهای قانون‌گذار خواستار در پیش گرفتن برنامه‌ریزی برای اتفاقات احتمالی در آینده شدند.

به طور کلی طی سال گذشته شاهد افزایش شدید قیمت برق، گاز و زغال سنگ در اروپا بوده‌ایم و این مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از مدار فعالیت خارج شوند.

هر گونه خروج بازیگران فعال در بازار به کاهش نقدینگی منجر شده و این مسئله هم می‌تواند به افزایش بیشتر قیمت‌ها و نوسان در بازار منجر شود و به بازیگران بزرگ هم آسیب بزند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها