کد خبر: 573141
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۶:۳۳:۱۶
| |

نخست وزیر مجارستان:

بحران انرژی، اروپا را به زانو درمی‌آورد

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان روز پنجشنبه اعلام کرد که جنگ در اوکراین و تحریم ها خطر کمبود انرژی در اروپا را به همراه دارد و بحران انرژی می تواند این قاره را به زانو درآورد.

بحران انرژی، اروپا را به زانو درمی‌آورد
کد خبر: 573141
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۶:۳۳:۱۶

وی گفت اگرچه حدود ۱۱ هزار مورد تحریمی علیه روسیه اعمال شده، جنگ فروکش نکرده و تلاش ها برای تضعیف مسکو شکست خورده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از وب سایت دیلی نیوز مجارستان، وی هشدار داد در عین حال، سطح بالای تورم و کمبود انرژی ناشی از تحریم ها می تواند اروپا را به زانو درآورد.

اوربان با اعلام اینکه نمی داند بروکسل تا چه مدت قصد دارد به سیاست تحریم های فعلی پایبند باشد، افزود: مشکلات همچنان رو به افزایش است.

نخست وزیر مجارستان در عین حال تصریح کرد که کشورش برنامه ای برای بستن نیروگاه ها به دلیل کمبود انرژی ندارد، زیرا به گفته وی، بوداپست از گاز و برق کافی برخوردار است.

اوربان گفت: ما با کمبود انرژی روبه رو نخواهیم شد و این یک وعده نیست، بلکه بیان حقیقت است.

وی تاکید کرد شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری و تولید محصولات در مجارستان را دارند، همواره از انرژی کافی برای انجام این کار بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد یکی از اهداف راهبردی مجارستان، تبدیل شدن به یکی از مبتکرترین کشورهای اتحادیه اروپاست و برنامه ها و پیشرفت هایی که این هدف را پیش می برند، همواره مورد حمایت قرار می گیرند.

وی یادآور شد با وجود چالش های جهانی، سرمایه گذاری در مجارستان همچنان ارزشمند است، زیرا این کشور، مقامات محلی و ملی و همچنین دانشگاه هایی دارد که علاقمند به یافتن بهترین راه حل ها برای آینده هستند.

نخست وزیر مجارستان در ادامه سخنان خود افزود: آنطور که اوضاع پیش می رود، انرژی اروپا تمام شده است و انرژی آن وارداتی و گران قیمت است. با این اوصاف، باید با بنیادگرایان سبز و بوروکرات ها که درگیر بازی های ژئوپولیتکی هستند، نبرد کرد.

وی افزود آنها باید متقاعد شوند که استفاده از انواع خاص منابع انرژی را منتفی نداند.

اوربان گفت: ما به تدریج طیفی از منابع انرژی را به دلایل سیاسی کنار می گذاریم و با این کار، زندگی مان را گران تر و اوضاع را برای صنعت مان در رقابت جهانی سخت تر می کنیم.

وی اضافه کرد که کمتر قاره ای، به اندازه اروپا در موقعیت سخت قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها