کد خبر: 573983
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۲۰:۰۵:۵۴
| |

بیشتر اتریشی ها از تحریم های غرب علیه مسکو زیان دیده اند

نتایج یک بررسی که روز سه شنبه انتشار یافت، نشان می دهد که نزدیک به ۸۰ درصد از شهروندان اتریش از تحریم های غرب علیه روسیه آسیب دیده اند.

بیشتر اتریشی ها از تحریم های غرب علیه مسکو زیان دیده اند
کد خبر: 573983
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۲۰:۰۵:۵۴

موسسه جامعه شناسی اتریش بر اساس پیمایش پنجم تا نهم سپتامبر (۱۴-۱۸ شهریور ماه)، اعلام کرد که ۷۸ درصد در باره زیان دیدن از تحریم های غرب علیه مسکو، پاسخ مثبت داده اند.

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه اسپوتنیک، ۳۱ درصد از نظرسنجی شوندگان، هدف نهایی این تحریم ها را شهروندان اتریش و تنها ۲۳ درصد آن را به زیان شهروندان روسیه دانسته اند.

همچنین ۵۴ درصد از شهروندان اتریش با هواداری کشورشان در چارچوب اتحادیه اروپا از اجرای محدودیت ها بر روسیه، مخالفت کرده اند.

حاشیه خطای این بررسی با مشارکت یک هزار تن، اعلام نشده است.

در نظرسنجی دیگری که از هشتم تا ۱۱ اوت برگزار شد، تنها ۲۵ درصد از شهروندان از موضع وین برای همکاری در اعمال تحریم ها بر روسیه، حمایت کامل کرده و ۴۰ درصد با این محدودیت ها مخالفت کرده اند.

اسپوتنیک در خبر دیگری نوشت: سانا مارین نخست وزیر فنلاند روز سه شنبه خواستار اثرگذاری منفی تحریم های غرب در زندگی همه روزه شهروندان عادی روسیه شده و گفته است: ما باید برای اعمال تحریم های بیشتر آماده باشیم، زیرا هرچه تاثیر تحریم ها بیشتر شود، ادامه جنگ برای روسیه گران تر می شود. تحریم ها باید در زندگی روزمره مردم عادی روسیه بازتاب یابد.

روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات ویژه نظامی اش در اوکراین را درپی درخواست کمک از سوی جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک برای دفاع از خود در برابر اقدامات تحریک آمیز کی یف آغاز کرد و کشورهای غربی در واکنش به این عملیات ارتش روسیه، کارزار تحریمی گسترده ای علیه مسکو به راه انداختند.

اتحادیه اروپا به تازگی با پیشنهاد تعلیق کامل توافق تسهیل صدور روادید با مسکو موافقت کرده است. این تصمیم که از روز دوشنبه به اجرا درآمد، به معنای افزایش هزینه صدور روادید از ۳۵ یورو به ۸۰ یورو است و فرآیند صدور آن تا ۶ ماه طول می کشد. برخی از کشورهای اروپایی صدور روادید گردشگری برای شهروندان روسی را به طور کلی متوقف کرده اند.

مسکو بارها به اروپا هشدار داده است که تحریم های ضد روسی تنها باعث تشدید تنش می شود و کمکی به حل بحران نمی کند.

محدودیت های اعمال شده از سوی غرب منجر به افزایش سرسام آور بهای انرژی در سراسر جهان شده و رشد نرخ تورم در اروپا را به همراه داشته است. در برخی موارد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجبور به اتخاذ تمهیدات خاصی در زمینه اقتصاد و طرح های فوق العاده شده اند و حال آنکه قبض های سنگین انرژی به نگرانی های عمومی در میان اروپایی ها دامن زده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها