خبرنامه پولتیکو خبر داد

دو تا سه سال طول می کشد آمریکا به اوکراین جنگنده اف-۱۶ بدهد

​خبرنامه پولتیکو گزارش کرد، از زمانی که آمریکا تصمیم بگیرد برای اوکراین جنگنده‌های اف-۱۶ ارسال کند، تا اقدام آن، دو تا سه سال طول می‌کشد.

دو تا سه سال طول می کشد آمریکا به اوکراین جنگنده اف-۱۶ بدهد
کد خبر: 574839
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۵:۴۷:۱۲

خبرنامه پولتیکو اخیرا گزارش کرده بود که دولت واشنگتن ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ و موشک‌های پاتریوت را به اوکراین در دست بررسی دارد چون انتظار دارد که درگیری روسیه در این کشور چندین سال به طول بینجامد.

به گزارش ایسنا، این خبرنامه از ثول ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا گزارش کرد، این تاخیر ناشی از مسائل لجستیکی و آموزشی است اما اوکراین در آینده این جنگنده‌ها را دریافت خواهد کرد.

واشنگتن ارسال تسلیحات را به اوکراین تسریع کرده و در نهایت با تامین سیستم‌های راکتی مانند HIMARS و پلتفورم‌های توپخانه‌ای دور برد به این کشور موافقت کرده است.

آمریکا ارسال تسلیحات سنگین‌تر را هم به اوکراین بیشتر کرده و می‌گوید، تا مادامی که نیروهای روسی از تمامی بخش‌های اوکراین به بیرون رانده شوند، واشنگتن به تامین سلاح به این کشور ادامه می‌دهد.

پنتاگون اما از ارسال تسلیحات پیچیده‌تر مانند خودروهای زرهی سنگین یا جنگنده بجای تسهیل انتقال تجهیزات دوران شوروی از کشورهای ثالث مانند لهستان و جمهوری چک، امتناع کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها