کد خبر: 574836
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۵:۳۰:۵۰
| |

اردوغان:

بایدن قول داد موضوع جنگنده‌های اف-۱۶ را حل کند

رئیس‌ جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری «پی بی اس» گفت: بایدن به من قول داد که موضوع جنگنده‌های اف-۱۶ را حل کند.

بایدن قول داد موضوع جنگنده‌های اف-۱۶ را حل کند
کد خبر: 574836
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۵:۳۰:۵۰

رئیس‌ جمهور ترکیه روز سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی اظهار داشت که ترکیه در صورت عدم دریافت جنگنده‌های «اف-۱۶» از آمریکا، از خود دفاع خواهیم کرد.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری «پی بی اس» صحبت هایی مطرح کرد که می خوانید:

*«بایدن به من قول دادکه موضوع جنگنده‌های اف-۱۶ را حل کند. می‌دانم که بایدن با دید مثبت به آن نگاه می‌کند. ما حتی با جمهوریخواهان جلساتی داشتیم و آنها گفتند که به آن نگاه مثبت خواهند کرد. حالا اگر ما در بحث اف-۱۶ نتیجه‌ای که می‌خواهیم نگیریم، بازهم از خود دفاع  می‌کنیم.»

*«شما از یونان در زمبنه جنگنده اف-۱۶ همه نوع حمایت می‌کنید، پایگاه‌هایی در آنجا ایجاد می‌کنید، اما از ترکیه کشور دوست ناتو چنین حماتی نکردید، کشوری که ناتو را همه گونه حمایت می‌کند.»

برخی رسانه‌ها از جمله وبگاه «ارو تایم» گزارش کرده‌اند؛ ترکیه با آگاهی از موانع موجود در مسیر خرید اف-۱۶ از آمریکا، در صدد تامین نیازهای خود از انگلیس یا روسیه است. 

ترکیه به دنبال خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه از برنامه ساخت جنگنده «اف-۳۵» ساخت آمریکا بیرون ماند و نوین سازی ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ این کشور اینک در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها