کد خبر: 574115
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۵:۵۵:۳۰
| |

کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری قدرت خرید پنتاگون در نتیجه جنگ اوکراین

​یک گروه تجاری نظامی آمریکایی هشدار داد، پنتاگون به دلیل تورم آمریکا ۱۰۰ میلیارد دلار را در حوزه قدرت خرید متضرر می شود.

کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری قدرت خرید پنتاگون در نتیجه جنگ اوکراین
کد خبر: 574115
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۵:۵۵:۳۰

دیوید نورکوییست، رئیس و مدیرعامل گروه تجاری نظامی "انجمن صنعتی دفاع ملی" (NDIA) در مصاحبه با "بریکینگ دیفنس" گفت: "ما در سال ۲۰۱۶ یاد گرفتیم، اگر هزینه‌ها را از همان اول اصلاح کنیم، التیام یافتن از کاهش بودجه‌ها خیلی پرهزینه‌تر از آن خواهد بود."

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه بریکینگ دیفنس، این شرکت با انتشار یک سند هشدار داد، اگر به این موضوع (تورم) توجهی نشود، پنتاگون با گرفتار شدن به تورم بی‌سابقه امسال، در سال‌های آتی متحمل ضرر ۱۱۰ میلیارد دلاری در قدرت خرید خود خواهد شد. این مشکل منجر به انباشت کارهای ناتمام فزاینده در حوزه نگهداری شده و به صورت کلی از آمادگی آمریکا برای جنگ خواهد کاست.

در این سند تصریح شد: "تورم به‌ویژه برای دفاع ملی ما مخرب است، زیرا بودجه و فرآیندهای خرید عریض و طویل [وزارت دفاع] از تعدیلهای به موقع در مواجهه با تورم جلوگیری می‌کند. در این وضعیت با فقدان کمک، آمادگی نزد نیروهای ما، کیفیت زندگی نیروهای مسلح ما و استقرار به موقع سیستم های تسلیحاتی مدرن برای نیروها ما تضعیف خواهد شد."

جان ویتلی، دیوید نورکوئیست و لیزا دیسبرو، نویسندگان این سند، که همگی در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا سمت‌هایی در پنتاگون داشته‌اند، به این نتیجه می‌رسند که بودجه نظامی ۲۰۲۳ فقط برای جبران تورم باید ۸۱۵ میلیارد دلار باشد.این بدون در نظر گرفتن افزایش بودجه سه تا پنج درصدی مورد حمایت جنگ طلبان برای بهبود قابلیت های ارتش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها