کد خبر: 573951
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۷:۳۴:۱۹
| |

استقبال وزیر دفاع یونان از جنگنده‌های «اف-16 واپیر» نوسازی شده

در بحبوحه تنش یونان با ترکیه، وزیر دفاع یونان از دو فروند جنگنده «اف-16» نوسازی شده این کشور بازدید کرد.

استقبال وزیر دفاع یونان از جنگنده‌های «اف-16 واپیر» نوسازی شده
کد خبر: 573951
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۷:۳۴:۱۹

وزیر دفاع یونان روز سه شنبه از دو فروند جنگنده «اف-۱۶ واپیر» نوسازی شده این کشور در پایگاه هوا فضای یونان در «تاناگرا» بازدید کرد.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» «نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع  یونان گفت که این نشان دهنده عصر جدیدی برای ارتش یونان است.

وی گفت:«با جنگنده‌های وایپر، ما در حال برداشتن گام بزرگ دیگری در عصر جدید برای نیروهای مسلح خود هستیم. تهدیدها و چالش‌هایی که امروز کشور ما با آن مواجه است،  این اقدام را ایجاب می‌‌کند.»

به نوشته رسانه‌های یونانی، ویژگی‌ها و تسلیحات اف-۱۶ وایپر به یونان برتری بسیاری نسبت به ترکیه می‌دهد زیرا نیروی هوایی یونان پیشرفته‌ترین جنگنده‌های اف-۱۶ جهان را در اختیار خواهد داشت. این جنگنده‌ها توسط آمریکا نوسازی شده است.

این در حالی است که نیروی هوایی ترکیه نیز نوسازی ناوگان جنگنده‌های خود با جت‌های ساخت انگلیس یا روسیه را در نظر گرفته است. وبگاه «ارو تایم» در مطلبی نوشت، ترکیه ممکن است با توجه به مشکلت با آمریکا برای خرید جنگنده، از انگلیس یا روسیه جت‌های مورد نیاز را خریداری کند.

 در تحولی دیگر، رئیس جمهور فرانسه در ملاقات با نخست وزیر یونان به توافقنامه مشارکنت راهبردی با این کشور در بحبوحه تنش یونان با ترکیه  تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این ملاقات به توافقنامه راهبردی با یونان در بحبوحه تنش این کشور با ترکیه اشاره کرد. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان، گفت:«توافقنامه مشارکت راهبردی بین یونان و فرانسه سنگری قوی برابرهرگونه اقدامات  تحریک آمیز در منطقه است.»

ماکرون گفت که این مشارکت اراهبردی اجازه ناآرامی در شرق مدیترانه را نخواهد داد.

رئیس جمهور فرانسه گفت که همکاری کامل در سیاست خارجی و دفاعی و تسلیحاتی اکنون در مواجهه با چالش‌ها  از جمله جنگ در اوکراین، جریان‌ه مهاجرت و وضعیت لیبی اهمیت بیشتری دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها