دبیرکل سازمان ملل:

جهان رفتار ناعادلانه با طبیعت را متوقف کند

دبیرکل سازمان ملل در جریان بازدید از مناطق سیل زده پاکستان و پایان سفر ۲ روزه خود به این کشور گفت: فجایع ناشی از سیل در پاکستان ناعادلانه است، لذا جهان از جمله کشورهای بزرگی که در انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشترین نقش را دارند، باید به کمک آسیب دیدگان بشتابند.

جهان رفتار ناعادلانه با طبیعت را متوقف کند
کد خبر: 573432
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۷:۰۲:۱۷

«آنتونیو گوترش» که روزگذشته وارد پاکستان شده است، امروز از برخی مناطق سیل زده در ایالات بلوچستان و سِند بازدید کرد. 

به گزارش ایرنا، به نقل از منابع رسمی پاکستان، وی که در این بازدیدها توسط نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان همراهی می شد، نسبت به فجایع سیل و آسیب دیدن میلیون‌ها نفر از مردم ابراز تاسف کرد و جامعه بین المللی خواست تا کمک‌های بشردوستانه از جمله کمک‌های مالی خود به پاکستان را افزایش دهند.

گوترش خطاب به کشورهای توسعه یافته نیز گفت که آن دسته از کشورهایی که در انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشترین نقش را دارند باید به کمک پاکستان بشتابند زیرا این کشور نقشی در پدیده انتشار گازهای گلخانه‌ای ندارد اما این وضعیت ناعادلانه است. 

 وی تاکید کرد: جهان باید به رفتار ناعادلانه خود با طبیعت پایان دهد زیرا ما واکنش طبیعت را در ایالت سِند پاکستان مشاهده می کنیم درحالی که این ایالت عملی برای تشدید تغییرات اقلیمی یا انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام نداده است. 

گوترش در پاکستان

دبیرکل سازمان ملل روز گذشته نیز با حضور در مرکز تازه تاسیس دولت پاکستان با عنوان "مدیریت بحران سیل و هماهنگی" در اسلام‌آباد خطاب به جهان گفت که پاکستان را مورد حمایت قرار دهند زیرا این کشور متحمل ۳۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از سیل شده است. 

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان در سیل به ۱۳۵۵ نفر رسیده است. 

گوترش در پاکستان

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان هفته گذشته طی دیدار با نمایندگان رسانه‌های بین المللی در اسلام‌آباد گفت: پاکستان به شدت نیازمند همیاری جهان و کمک کشورها است زیرا دست کم ۳۳ میلیون نفر به طور مستقیم تحت تاثیر سیل بی سابقه در پاکستان قرار گرفته‌اند. 

سازمان ملل نیز پیش تر در واکنش به درخواست کمک دولت پاکستان، خواهان تامین ۱۶۰ میلیون دلار هزینه های امداد رسانی به سیل زدگان این کشور شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها