کد خبر: 572298
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۸:۳۸:۰۶
| |

به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک

سازمان ملل در تماس با مقامات آمریکایی درباره صدور روادید برای هیات روسیه

در پی اقدام آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای هیات روسیه به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون، دفتر آنتونیو گوترش اعلام کرد در حال تماس با مقامات آمریکایی برای حل این موضوع است.

سازمان ملل در تماس با مقامات آمریکایی درباره صدور روادید برای هیات روسیه
کد خبر: 572298
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۸:۳۸:۰۶

دفتر دبیر کل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد گوترش و دیگر مقامات بلندپایه این نهاد در حال تماس با مقامات آمریکایی درباره مسایل مربوط به توافقنامه مقر میان سازمان ملل و دولت آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا، دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به نامه واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این نهاد به آنتونیو گوترش، درباره عدم صدور روادید هیات روس، تاکید کرد که دبیرکل و سایر مقامات ارشد سازمان ملل از نزدیک با مقامات آمریکایی در رابطه با موضوعات مندرج در توافقنامه مقر هستند.

دفتر گوترش افزود که چنانچه موارد خاصی در زمینه صدور روادید هیات های شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به ما اطلاع داده شود، با هیات آمریکایی سازمان ملل در تماس خواهیم بود؛ کاری که هم اکنون در حال انجام آن هستیم.

ایالات متحده آمریکا در تداوم اقدامات ضد روسی به بهانه جنگ اوکراین به عنوان میزبان سازمان ملل متحد تاکنون برای ۵۶ عضو هیات روسیه که قرار است در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل شرکت کنند، روادید صادر نکرده است.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از عدم صدور روادید آمریکا برای اعضای هیات روسیه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ابراز نگرانی کرد.

نماینده دولت پوتین گفت که آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل موظف است مشارکت هیأت‌ها در رویدادهای سازمان ملل را تضمین کند.

به گفته واسیلی نبنزیا، دولت آمریکا در چند ماه اخیر مکررا از اعطای روادید به نمایندگان روسیه در سازمان ملل خودداری کرده است.

نماینده روسیه با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان میزبان مقر سازمان ملل از لحاظ قانونی ملزم به اعطای روادید است، از گوترش خواست یک بار دیگر به مقامات ایالات متحده گوشزد کند که باید فوری روادید همه نمایندگان روسیه از جمله خبرنگارانی که سفر لاوروف را پوشش می‌دهند، صادر کنند.

گفتنی است هیات روسیه  برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از  ۵۶ نفر به ریاست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور است.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به طور سنتی میزبان سران و وزرای کشورهای جهان است از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) آغاز به کار می‌کند.

قرار است سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ۲۴ سپتامبر در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها