کد خبر: 573171
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۹:۴۹:۳۶
| |

دبیر کل سازمان ملل:

طوفان اقتصاد کشورهای در حال توسعه را تهدید می‌کند

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: با طوفان کاملی روبرو هستیم که اقتصاد بسیاری از کشورهای در حال توسعه را تهدید می کند.

طوفان اقتصاد کشورهای در حال توسعه را تهدید می‌کند
کد خبر: 573171
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۹:۴۹:۳۶

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست برنامه عمران سازمان ملل متحد افزود: جهان ما با چالش‌های گسترده ای روبرو شده که زندگی را ناآرام و اقتصاد جهانی را مختل کرده است.

به گزارش ایرنا، گوترش گفت: در حالی که کشورهای در حال توسعه با چالش هایی روبرو شده اند که هیچ نقشی در آن ایجاد آنها نداشتند، رشد اقتصادی نابرابر پس از همه گیری کرونا منجر به توسعه نابرابر و عقب ماندن بسیاری از کشورها شده است.

دبیر کل سازمان ملل افزود: در حال حاضر در برابر طوفانی قرار گرفته ایم که اقتصاد بسیاری از کشورهای در حال توسعه را تهدید می کند. برای نخستین بار شاخص کلی توسعه انسانی در جهان در دو سال پیاپی کاهش یافته است و میلیون ها انسان با عدم سلامت روانی مواجه شدند.

گوترش با تاکید بر اهمیت دو چندان کردن روند توسعه انسانی، سرمایه‌گذاری، بیمه و نوآوری یادآور شد از این طریق می توانیم در توانمند سازی مردم، نجات اهداف توسعه پایدار و ترسیم آینده‌ ای بهتر برای انسان ها سهیم باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها