کد خبر: 572627
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۸:۱۷:۳۶
| |

ائتلاف سعودی دهمین کشتی سوخت یمن را توقیف کرد

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن خبر دادمتجاوز سعودی-اماراتی دهمین کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد.

ائتلاف سعودی دهمین کشتی سوخت یمن را توقیف کرد
کد خبر: 572627
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۸:۱۷:۳۶

عصام المتوکل سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن امروز دوشنبه گفت که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی یک کشتی حامل سوخت این کشور را توقیف کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری انصارالله به نقل از المتوکل گزارش داد، ائتلاف سعودی به راهبری آمریکا و با مشارکت سازمان ملل، به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهند و یک کشتی حامل گازوئیل یمن را توقیف کردند.

وی خبر داد که این ائتلاف، با وجود اینکه کشتی مذکور، مجوز ورود داشته، توقیف شده است و آن را مجبور کرد که به سمت سواحل «جیزان» حرکت و در نهایت توقیف کند.

این مسئول یمنی با بیان اینکه تعداد کشتیهای حامل سوخت یمن که در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد، به ۱۰ کشتی رسیده است و ملت یمن، هزینه این توقیف را پرداخت می‌کنند.

المتوکل همچنین ائتلاف سعودی و سازمان ملل را مسئول پیامدهای انسانی و اقتصادی تداوم محاصره و توقیف کشتیهای سوخت قلمداد کرد.

در نشست خبری روز شنبه وزارت نفت و معادن یمن که با عنوان تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن و سال‌ها چپاول نظام مند ثروت‌های یمن برگزار شد، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که میزان نفت خام غارت شده در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا جولای سال جاری ۱۳۰ میلیون بشکه برآورد شده است.

این وزارتخانه افزود: ارزش کل درآمدهای نفتی غارت شده از سال ۲۰۱۸ تا ژوئیه گذشته(تیرماه) بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

در این بیانیه آمده است: حجم تولید نفت خام در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۸ میلیون بشکه به ارزش تخمینی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ بشکه نفت خام به ارزش حدود ۲.۳ میلیارد دلار تولید شد.

در این بیانیه آمده است: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۲۴ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار در یمن تولید شده است در حالی که از ژانویه تا ژوئیه امسال نیز تولید به بیش از ۱۹ میلیون و ۱۴۱ هزار بشکه به ارزش تخمینی بیش از یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار رسیده است.

شرکت نفت یمن اعلام کرد که تولید گاز در این کشور نیز ماهانه ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال یمنی درآمد دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها