کد خبر: 392746
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۱۵:۰۳
| |

صنعاء خواستار اعمال فشار سازمان ملل در اجرای توافق تبادل اسرا شد

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن خواستار اعمال فشار سازمان ملل بر طرف مقابل شد تا توافق اخیر در اردن مبنی بر آزادی 1420 اسیر اجرایی شود.

صنعاء خواستار اعمال فشار سازمان ملل در اجرای توافق تبادل اسرا شد
کد خبر: 392746
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۱۵:۰۳

اعتمادآنلاین| «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن از سازمان ملل درخواست کرد، بر طرف مقابل برای اجرایی کردن توافق اردن مبنی بر آزادی 1420 اسیر یمنی اعمال فشار کند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، او گفت: توافقی که اخیرا در اردن درباره پرونده اسرا امضا شد همچنان به دلیل عدم تکمیل لیست طرف مقابل بویژه نماینده حزب اصلاح در مأرب معلق مانده است.

المرتضی ادامه داد: امیدواریم که سازمان ملل برای اجرایی کردن این توافق وارد عمل شود تا به سرنوشتی مانند توافق سوئد دچار نشود.

سازمان ملل در شانزده فوریه گذشته دیداری میان نمایندگان دولت نجات ملی یمن و ائتلاف سعودی در امان ترتیب داد و در آن دیدار بر روی آزادی 1420 اسیر از جمله اسرای سودانی و سعودی توافق شد.

مسئولان جنبش انصارالله یمن و ائتلاف سعودی-اماراتی بر اساس توافق سوئد در دسامبر 2018 بر سر تبادل اسرا به توافق رسیدند که به موجب این توافقنامه، قرار بود همه بازداشت‌شدگان یمنی یا کشورهای عضو ائتلاف سعودی طی چند مرحله و طبق جدول زمانی آزاد می‌شوند اما عربستان سعودی در اجرای توافق کارشکنی می‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها