کد خبر: 370217
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۲:۲۷:۳۷
| |

سازمان ملل: یمنی‌ها درباره توافق سوئد ناامید شده‌اند

همزمان با آغاز دومین سال از توافق استکهلم میان دولت مستعفی یمن و انصارالله، چهارشنبه هفتمین نشست میان 2 طرف بر عرشه کشتی در نزدیکی سواحل «حدیده» برگزار خواهد شد.

سازمان ملل: یمنی‌ها درباره توافق سوئد ناامید شده‌اند
کد خبر: 370217
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۲:۲۷:۳۷

اعتمادآنلاین| منابع یمنی اعلام کردند: چهارشنبه همزمان با آغاز دومین سال از توافق استکهلم دولت مستعفی یمن و انصارالله هفتمین نشست خود را با نظارت سازمان ملل بر عرشه کشتی در 30 کیلومتری سواحل الحدیده در غرب یمن برگزار می‌کنند.

یکی از مسئولان سازمان ملل اعلام کرد، تعداد اعضای هیئت سیاسی سازمان ملل در الحدیده به شکل چشمگیری افزایش یافته است و هنوز مسائل لجستیکی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن درباره توافق استکهلم می‌گوید: من و خیلی از افراد می‌گوییم که می‌توانستیم در اجرای این توافق بهتر عمل کنیم. یمنی‌ها که این مسئله برایشان اهمیت زیادی دارد از نواحی زیادی دچار ناامیدی شده بودند.

او درباره دستاوردهای این توافق گفت: ما آن زمان در آستانه حمله‌ای به شهر و بنادر الحدیده بودیم که بر دو مرکز حیاتی برنامه انسانی تأثیر می‌گذاشت اما مانع این حمله شدیم. آتش‌بس در الحدیده برقرار شد و زندگی مردم را نجات دادیم. اما اقداماتی هست که می‌توانستیم بهتر آن را انجام دهیم. همچنان باید روند استقرار مجدد برای تخلیه الحدیده از سلاح را شاهد باشیم و این مسئله هنوز اتفاق نیفتاده است. ما هنوز درحال مذاکره هستیم و سازمان ملل از این توافق دست نکشیده‌ است.

گریفیث گفت: ما اخیرا شاهد تحول بزرگی در جنگ داخلی یمن هستیم و آن تمایل طرف‌ها برای برقراری صلح و اذعانشان به این مسئله است که احتمال پیشرفت نظامی وجود ندارد و می‌توان بر سر میز مذاکرات به پیروزی بزرگی دست یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها