کد خبر: 570466
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۲:۵۰:۳۲
| |

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین:

اوکراین با حمله روسیه «دوباره متولد» شده؛ تا پایان می جنگیم

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی به مناسبت سالروز استقلال این کشور اعلام کرد که اوکراین با حمله روسیه «دوباره متولد» شده است.

اوکراین با حمله روسیه «دوباره متولد» شده؛ تا پایان می جنگیم
کد خبر: 570466
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۲:۵۰:۳۲

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی به مناسبت سالروز استقلال این کشور اعلام کرد که اوکراین با حمله روسیه «دوباره متولد» شده است.

به گزارش فارس، در حالی که درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین با گذشت حدود ۶ ماه همچنان ادامه دارد، ولودیمیر زلنسکی می‌گوید که اوکراین به مبارزه با روسیه «تا پایان» ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای غربی از قبیل خبرگزاری فرانسه، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقلال این کشور یک سخنرانی ضبط شده منتشر کرد.

زلنسکی در بخشی از این پیام با محکوم کردن حملات روسیه به اوکراین اعلام کرد که کشورش «تا آخر» به جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین خطاب به مردم این کشور ادعا کرد که اوکراین با حمله روسیه، «دوباره متولد شده است».

وی بار دیگر اظهارات اخیر خود درباره باز پس گیری شبه جزیره کریمه از روسیه را تکرار کرد. این منطقه در سال ۲۰۱۴ به دنبال ناآرامی‌های اوکراین و برگزاری همه پرسی، به روسیه ملحق شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در بخش دیگری از این سخنرانی به اوکراینی‌ها وعده داد که این کشور در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

اظهارات این مقام ارشد اوکراینی در شرایطی مطرح شده که تقریبا 6 ماه از آغاز درگیری‌ها گذشته و در این مدت روسیه توانسته بر مناطق زیادی در لوهانسک و دونتسک واقع در منطقه دونباس مسلط شود.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونستک از اوکراین، دست به آغاز حمله و «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» زده که همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها