کد خبر: 570254
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۳:۴۶:۱۰
| |

هشدار واشینگتن به تمام آمریکایی‌ها برای ترک اوکراین

وزارت خارجه آمریکا با هشدار به اتباع خود در اوکراین به‌بهانه حملات احتمالی روسیه، از آنها خواست این کشور را ترک کنند.

هشدار واشینگتن به تمام آمریکایی‌ها برای ترک اوکراین
کد خبر: 570254
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۳:۴۶:۱۰

بعد از ادعای آمریکا مبنی بر آماده‌شدن روسیه برای انجام حملات گسترده به زیرساخت‌های اوکراین طی روزهای آینده، واشنگتن به آمریکایی‌های حاضر در این کشور نیز هشدار داد.

به گزارش فارس، سفارت آمریکا در کی‌یف امروز (سه‌شنبه) با هشدار نسبت به افزایش حملات احتمالی روسیه به اوکراین در روزهای نزدیک به سالگرد «روز استقلال» اوکراین، بار دیگر از شهروندان خود خواست در صورت امکان این کشور را ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سفارتخانه طی بیانیه‌ای در وبگاه خود ادعا کرد: «وزارت امور خارجه [آمریکا] اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه روسیه در حال افزایش تلاش‌ها برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی و تاسیسات دولتی اوکراین در روزهای آینده است».

در این هشدار با تکرار توصیه‌های امنیتی قبلی به شهروندان آمریکایی، آمده است: «سفارت ایالات متحده از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که اکنون با استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل زمینی خصوصی موجود، اوکراین را ترک کنند».

پیش از این نیز دولت کی‌یف برگزاری جشن‌های عمومی در پایتخت اوکراین به مناسبت سالگرد جدایی از شوروی سابق در روز چهارشنبه را به دلیل افزایش تهدیدهای حمله نظامی ممنوع کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها