کد خبر: 570270
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۵:۳۳:۲۱
| |

مدودف:

روسیه، تلاش اوکراین را برای پیوستن به ناتو ناکام گذاشت

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه روز سه شنبه گفت که عملیات ویژه نظامی کشورش در اوکراین، تلاش کی یف را برای پیوستن به ناتو ناکام گذاشته و احتمال پیوستن اوکراین را به این سازمان نظامی غربی به صفر رسانده است.

روسیه، تلاش اوکراین را برای پیوستن به ناتو ناکام گذاشت
کد خبر: 570270
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۵:۳۳:۲۱

مدودف رئیس جمهوری و نخست وزیر پیشین روسیه در تلگرام افزود: آشکار است که هیچ همسایه ای نخواهد توانست به اوکراین هیچ تضمینی بدهد، هر چند شاید به شدت از روسیه متنفر باشند. اما هیچکس موافق پیوستن اوکراین به ناتو نیست.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری تاس، وی افزود: حکومت کیف به ایجاد گونه ای ضمانت های امنیتی برای خود که می خواهد در آینده از آنها بهره ببرد ادامه می دهد و گاه و بیگاه نشست هایی با برخی همسایگان کم اهمیت خود به ریاست افرادی که مدت ها پیش بازنشسته شده اند برگزار می کند و یا دوباره از ناتو درخواست می کند.

مدودف ابراز اطمینان کرد که تنها توافق (کی یف) با روسیه می تواند برای اوکراین ضمانت امنیتی به همراه داشته باشد و نوشت: مخالفت مقام های اوکراین با تحریک و کمک های مالی و تسلیحاتی غرب، موجب تیرگی بسیار دورنمای ضمانت های امنیتی برای این کشور شده است.

به نوشته مدودف؛ حکومت کی یف درک می کند که برای سران کنونی اوکراین هیچ تضمین امنیتی وجود ندارد و نمی تواند ایجاد شود و حتی ایالت متحده نمی تواند تضمین هایی برای آینده روشن به (ولودیمیر) زلنسکی (رئیس جمهوری اوکراین) بدهد، زیرا بی معناست.

وی افزود: هر چند اکنون شرایط اوکراین در دستان دولت (جو) بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) ست، اما به زودی این وضع به پایان خواهد رسید و دولت بعدی که در واشنگتن به قدرت خواهد رسید، بدون درنگ دولت فاسد کنونی اوکراین را به همراه دست نشاندگانش کنار زده و دفن خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها