تحریم‌ها کرملین را تکان نخواهد داد

رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) تاکید کرد، باور اینکه تحریم‌های غرب علیه کسب و کارهای روسیه می‌تواند تاثیری بر دولت مسکو داشته باشد، "احمقانه" است.

 تحریم‌ها کرملین را تکان نخواهد داد
کد خبر: 544659
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۴:۲۵:۰۱

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه ریانووستی گفت: این تحریم‌ها تنها جامعه روسیه را متحدتر خواهد کرد و باعث نارضایتی مردم از مقامات کشور نمی‌شود.  

به گزارش ایسنا، به دنبال حمله روسیه به اوکراین، غرب تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده اما با گذشت یک ماه از زمان آغاز این جنگ، کرملین تاکید دارد که تا زمان تحقق اهدافش در رابطه با "غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی" اوکراین، به عملیاتش ادامه خواهد داد.

برخی از این تحریم‌ها به طور ویژه تجار میلیاردر نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف گرفته‌اند.   

مدودف گفت:‌ باید از خودمان بپرسیم که آیا این تجار بزرگ می‌توانند کوچک‌ترین نفوذی بر جایگاه و موقعیت رهبری روسیه داشته باشند؟ صریحا به شما می‌گویم خیر، به هیچ وجه.

وی افزود: آنهایی که در مدیریت کشور مشارکت دارند در وهله اول بر منافع کل کشور و بر منافع مردم روسیه تمرکز دارند. هرکسی تنها مسئول کسب و کار خودش است. در نتیجه این تصور که محدود کردن اقتصاد و تجارت روسیه می‌تواند به نوعی بر مقامات تاثیر بگذارد، بی‌معنی و احمقانه است.

مدودف تاکید کرد: نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که سه چهارم از روس‌ها از تصمیم کرملین برای انجام یک عملیات نظامی در اوکراین حمایت می‌کنند و حتی درصد بیشتری از روس‌ها از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حمایت می کنند.

وی روس‌هایی را که در خارج از کشور زندگی و علیه این عملیات صحبت می‌کنند، به باد انتقاد گرفت و گفت: شما می‌توانید از برخی تصمیمات مقامات ناراضی باشید و از مقامات انتقاد کنید این کاملا عادی است اما شما نمی توانید در چنین موقعیت سختی علیه دولت موضع‌گیری کنید چرا که این خیانت محسوب می‌شود.

براساس برخی گزارشات منتشر شده، هزاران تن از مردم روسیه اوایل ماه جاری میلادی در جریان اعتراضات گسترده علیه حمله پوتین به اوکراین بازداشت شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها