کد خبر: 565253
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۹:۴۸:۲۴
| |

فوران کوه آتشفشان «ساکوراجیمای ژاپن» نزدیک نیروگاه اتمی

اداره هواشناسی ژاپن از فوران آتشفشان «ساکوراجیما» در غرب ژاپن نزدیک یک نیروگاه اتمی و اعلام «وضعیت هشدار بالا» خبر داد.

فوران کوه آتشفشان «ساکوراجیمای ژاپن» نزدیک نیروگاه اتمی
کد خبر: 565253
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۹:۴۸:۲۴

اداره هواشناسی ژاپن غروب یکشنبه به وقت تهران اعلام کرد، آتشفشان «ساکوراجیما» در جزیره بزرگ «کیوشو»  در غرب ژاپن حدود ساعت ۲۰:۰۵ روز یکشنبه به وقت محلی فوران کرد.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از تلویزیون دولتی «ان اچ کی» گزارش‌هایی مبنی بر باریدن سنگ های آتشفشانی در فاصله ۲.۵ کیلومتری از آتشفشان وجود دارد. اینک سطح هشدار فوران به «پنج» افزایش یافته که بالاترین میزان است و به برخی از مناطق توصیه شده که شهروندان ساکن منطقه را تخلیه کنند.

مقامات ژاپنی گفتند که هیچ بی‌نظمی در نیروگاه اتمی «سندای» نزدیک این آتشفشان شناسایی نشده است. سندای، یک نیروگاه اتمی در شهر «ساتسوماسندای» در استان «کاگوشیما» است. این نیروگاه، مانند سایر نیروگاه‌های هسته ای ژاپن، پس از تعطیلی سراسری در پی فاجعه در فوکوشیما دایچی در سال ۲۰۱۱، برق تولید نکرد، اما سال  ۲۰۱۵  راه اندازی شد و دوباره برق رسانی  را آغاز کرد. 

 به گزارش رویترز، ساکوراجیما یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ژاپن است و فوران‌هایی در سطوح مختلف به طور منظم اتفاق می افتد. در سال ۲۰۱۹ خاکستر به ارتفاع ۵.۵ کیلومتر پرتاب کرد.

فیلم‌های ویدئویی از فوران روز یکشنبه نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد توده‌ای قرمز رنگ در یک طرف آتشفشان جریان دارد، با پرتابه‌های قرمز رنگ در حالی که دود که در تاریکی به سختی دیده می‌شود، بلند می‌شود.

مقام‌های دفتر نخست وزیری ژاپن در حال جمع آوری آخرین اطلاعات در مورد فوران این آتشفشان هستند. خوشبختانه از تلفات جانی و مالی گزارش تاکنون منتشر نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها