کد خبر: 564897
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۷:۳۳
| |

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی:

کره شمالی هر لحظه آماده انجام آزمایش هسته‌ای است

رئیس جمهوری کره جنوبی هشدار داد، کره شمالی آماده است تا هر زمان که تصمیم بگیرد، دست به یک آزمایش هسته‌ای بزند.

کره شمالی هر لحظه آماده انجام آزمایش هسته‌ای است
کد خبر: 564897
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۷:۳۳

 یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی هشدار داد، کره شمالی آماده است تا هر زمان که تصمیم بگیرد، دست به یک آزمایش هسته‌ای بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رئیس جمهور کره جنوبی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد ارزیابی وزارت دفاع آمریکا در خصوص تکمیل تدارک کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای در ماه جاری میلادی گفت: "ما معتقدیم که کره شمالی نه تنها در پایان ماه جاری میلادی، بلکه از زمان تحلیف من، کاملاً برای این مورد آماده بوده و می‌تواند هر زمان که تصمیم بگیرد این کار را انجام دهد."

کره شمالی از زمان روی کار آمدن یون در ریاست جمهوری این کشور در ماه مه سال جاری میلادی، چندین مورد آزمایش موشکی با موشک‌های کوتاه برد انجام داده و گمان برده می‌شود که در تدارک برای دست زدن به هفتمین آزمایش هسته‌ای خود باشد.

کیم کیو هیون، مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، اوایل این هفته در سفری از پیش اعلام نشده به واشنگتن رفت و این گمانه‌زنی را برانگیخت که قصد دارد به زودی با مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا برای هماهنگی پاسخ به تحریک احتمالی کره شمالی دیدار کند.

یون سوک یول همچنین با پرسشی در مورد امکان اعطای عفو ریاست جمهوری به لی میونگ باک، رئیس جمهور اسبق کره جنوبی که به دلیل فساد زندانی است، به مناسبت روز آزادی کره جنوبی مصادف با ۱۵ اوت، مواجه شد.

او اظهار کرد: آیا نباید در همه امور دولتی، همه چیز را از جنبه نظر مردم در مورد برخی اهداف، ارزش‌های قانون اساسی و مانند آن در نظر گرفت؟ اگر ما فقط به احساسات عمومی نگاه کنیم، این می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری در قبال زمان حال شود. ما قصد داریم در مسیری آینده محور حرکت کنیم و در عین حال احساسات عمومی فعلی را با دقت در نظر بگیریم.

یون همچنین از طرح پیشنهادی جدید اصلاحات مالیاتی دولتش که بر کاهش مالیات بر درآمد و مالیات شرکت‌ها متمرکز است، دفاع کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها