ارتش کره جنوبی:

کره شمالی پرتابه‌های جدیدی شلیک کرد

ارتش کره جنوبی از شیک پرتابه‌های جدید از سوی کره شمالی خبر داد.

کره شمالی پرتابه‌های جدیدی شلیک کرد
کد خبر: 562746
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۲۴:۰۶

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز یکشنبه شلیک پرتابه‌هایی را انجام داده که احتمالا از پرتاب کننده های موشکی متعدد بوده است و این یک نمایش قدرت دیگر از سوی این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یونهاپ، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در پیامی گفت که از حدود ساعت ۶:۲۱ بعدازظهر (به وقت محلی)  "مسیرهایی" را شناسایی کرده است که گمان می‌رود شلیک توپخانه باشد. 

این مقام کره جنوبی همچنین گفته است: در حالی که نظارت و هوشیاری ارتش ما تقویت شده است، کره جنوبی و آمریکا از نزدیک با یکدیگر همکاری می کنند و وضعیت آمادگی کامل خود را حفظ می کنند.

این در حالی است که مقر نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره جنوبی روز سه شنبه  گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار می‌رود که جنگنده‌های رادارگریز اف ۳۵ نیروی هوایی آمریکا  به همراه چند هواپیمای دیگر بر فراز کره جنوبی و آب‌های اطراف آن در چارچوب یک ماموریت آموزشی ۱۰ روزه پرواز کنند. همچنین قرار بود هواپیما‌های اف۳۵ کره جنوبی با هواپیما‌های آمریکایی پرواز کنند.

این نخستین بار در پنج سال گذشته است که آمریکا به طور علنی هواپیما‌های جنگی رادارگریز را در کره جنوبی مستقر می‌کند. دولت آمریکا آخرین بار در دسامبر ۲۰۱۷، زمانی که جنگنده‌های اف ۲۲ رادارگریز و هواپیما‌های اف ۳۵ را برای شرکت در رزمایش مشترک هوایی به کره جنوبی فرستاد، ارسال جنگنده‌های رادارگریز به این کشور را فاش کرد.

این رزمایش در بحبوحه تشدید تنش با کره شمالی برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد در حال افزایش آزمایش‌های موشکی خویش است. اوایل ماه ژوئن میلادی، آمریکا و متحدانش در مانور‌هایی ده‌ها جت را بر فراز شبه جزیره کره با هدف پاسخ به تحرکات پیونگ یانگ به پرواز درآوردند.

پیش از این نیز یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی به نیرو‌های مسلح دستور داده بود که در صورت انجام اقدامات تحریک آمیز از سوی کره شمالی به سرعت و شدت آن را تلافی کنند.

گفتنی است، کره شمالی از زمان تحلیف یون در ماه مه، مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی کوتاه برد تا دوربرد را انجام داده و نشانه‌هایی از آمادگی برای هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را نشان داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها