کد خبر: 560376
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۳:۵۲:۰۱
| |

کره جنوبی از احتمال انجام آزمایش هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ سخن گفت

وزیر وحدت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد جای تعجب ندارد اگر شاهد باشیم که کره شمالی به زودی یک آزمایش هسته ای انجام دهد.

کره جنوبی از احتمال انجام آزمایش هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ سخن گفت
کد خبر: 560376
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۳:۵۲:۰۱

کئون یونگ سه، وزیر وحدت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد جای تعجب ندارد اگر شاهد باشیم که کره شمالی به زودی یک آزمایش هسته ای انجام دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سخنان وی در حالی منتشر شد که گزارش هایی از آماده سازی کره شمالی در این زمینه منتشر شده است.

وزیر وحدت کره جنوبی در سخنان خود به تاکید پیونگ یانک در اتخاذ رویکردی سختگیرانه استناد کرد و افزود: حتی اگر کره شمالی در هر زمانی آزمایش هسته ای انجام دهد، تعجب آور نخواهد بود.

وی همچنین لزوم زیر نظر گرفتن فعالیت های پیونگ یانگ در بررسی همه جانبه اوضاع از جمله نحوه مدیریت کووید – ۱۹ در این کشور و واکنش به شیوع بیماری حاد روده ای را مورد توجه قرار داد.

وزیر کره جنوبی گفت که کره شمالی تلاش می کند از رقابت بین چین و آمریکا و تهاجم روسیه به اوکراین بهره برداری کند تا وضعیت موجود در امنیت منطقه ای را از طریق توسعه هسته ای اش تغییر دهد.

وی افزود: این تغییر، چالشی بسیار جدی و اساسی برای ما در مسیر به سوی دستیابی به صلح و اتحاد در شبه جزیره کره از طریق خلع سلاح هسته ای کره شمالی و عادی سازی روابط بین دو کره ایجاد می کند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اوایل اردیبهشت ماه امسال هشدار داد که ممکن است این کشور در حمله‌ای پیشدستانه از تسلیحات هسته‌ای خود علیه دشمنانش استفاده کند.

خبرگزاری رویترز چندی پیش گزارش داد به دنبال گمانه زنی های کره جنوبی و آمریکا مبنی بر امکان انجام آزمایش هسته ای از سوی پیونگ یانگ، با بررسی تصاویر ماهواره ای، کره شمالی درحال فعال سازی و کار بر روی تونل های آزمایش هسته ای از جمله کار بر روی دومین تونل زیر زمینی  است.

اتاق فکر موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم  ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز خبر داد در حالی که نگرانی ها در منطقه اقیانوسیه نسبت به اقدامات «پیونگ یانگ» شدت گرفته است، کره شمالی با حداقل ۲۰ کلاهک هسته ای، آمادگی آزمایش هسته ای را در هر زمانی که اراده کند، دارد.

واشنگتن و سئول پیش از این هشدار دادند که پیونگ یانگ تاکنون آمادگی های لازم برای انجام آزمایش هسته ای را در سایت «پونگی ری» واقع در شمال شرقی این کشور تکمیل کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها