کد خبر: 564770
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۹:۲۳:۲۹
| |

تاکید پاکستان بر اهمیت همکاری نزدیک با ایران درباره افغانستان و امنیت منطقه

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان بر اهمیت همکاری‌های نزدیک تهران و اسلام‌آباد درخصوص امنیت منطقه‌ای، افغانستان، مدیریت پناهندگان و سازوکارهای نهادی تاکید کرد.

تاکید پاکستان بر اهمیت همکاری نزدیک با ایران درباره افغانستان و امنیت منطقه
کد خبر: 564770
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۹:۲۳:۲۹

«بلاول بوتو زرداری» امروز در اسلام‌آباد با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران و هیات همراه دیدار کرد. 

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، زرداری با اعلام تعهد قوی پاکستان برای یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات، مرفه تاکید کرد که همکاری‌های نزدیک ایران و پاکستان در موضوعات مربوط به افغانستان از جمله مدیریت پناهندگان، امنیت منطقه‌ای و پیشبرد سازوکارهای همکاری میان نهادهای دو کشور بسیار حائز اهمیت است. 

وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص روابط دوجانبه با ایران، تمایل قوی اسلام‌آباد برای تقویت بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران که ریشه در قرابت‌های مذهبی، اجتماعی، تاریخ و وابستگی‌های فرهنگی دارد، را ابراز کرد. 

وی بر اهمیت تبادل منظم هیات‌ها میان ایران و پاکستان برای پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری، همکاری در حوزه انرژی، امنیت منطقه‌ای و ارتباطات تاکید کرد. 

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود به نقل از اظهارات حسن کاظمی قمی اعلام کرد: نماینده ویژه ایران از نقش سازنده پاکستان در افغانستان قدردانی و تاکید داشت که صلح و ثبات در افغانستان پیش نیازهای اساسی ثبات و شکوفایی بلندمدت در منطقه خواهد بود. 

وی در بحث تعاملات دو جانبه نیز افزود: ایران برای روابط خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است. 

در بیانیه به دیدار جداگانه نمایندگان ویژه ایران و پاکستان در امور افغانستان اشاره و افزوده شد: حسن کاظمی قمی و محمد صادق همتای پاکستانی وی درباره تحولات افغانستان گفت وگو و ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری تعاملات مستمر، ابتکارات مختلف تجاری و ارتباطات در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها