کد خبر: 564509
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۸:۴۶:۴۰
| |

اعلام آمادگی پاکستان برای سرمایه‌گذاری در تولید برق افغانستان

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که معاون وزیر انرژی پاکستان در دیدار امیرخان متقی، ضمن گفت‌وگو درباره مسائل ترانزیتی و مشکلات مهاجران، از اعلام آمادگی کشورش برای سرمایه‌گذاری بر روی تولید برق در افغانستان خبر داده است.

اعلام آمادگی پاکستان برای سرمایه‌گذاری در تولید برق افغانستان
کد خبر: 564509
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۸:۴۶:۴۰

«راشد محمود»، معاون وزیر انرژی پاکستان در دیدار با «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان گفت که کشورش حاضر است با سرمایه‌گذاران افغان روی تولید برق در افغانستان، سرمایه‌گذاری کند.

​به گزارش فارس، یک هیأت پاکستانی که برای گفت‌وگو درباره‌ مسائل تجاری به کابل آمده، امروز (چهارشنبه، ۲۹ سرطان) با امیرخان متقی دیدار کرده است.

وزارت خارجه‌ طالبان اعلام کرد که در این دیدار در مورد توسعه تجارت، حل مشکلات ترانزیتی، تسهیل صدور ویزا و حل مشکلات مسافران افغان بحث شده است.

براساس اعلام این وزارت، راشد محمود، معاون وزیر انرژی پاکستان گفت: «ما حاضریم با سرمایه‌گذاران افغان روی تولید برق در افغانستان سرمایه‌گذاری کنیم و در آینده به‌جای زغال سنگ، مستقیما از افغانستان برق وارد نماییم.»

سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان نیز در این دیدار به هیأت پاکستانی اطمینان داده که این گروه نه تنها برای پاکستان، بلکه به تمام کشورها برای سرمایه‌گذاری در افغانستان، تسهیلات فراهم خواهد کرد.

وی همچنین گفت که طالبان آمادگی دارد تا افغانستان را به «قطب و مرکز ترانزیتی» منطقه تبدیل کنند.

پاکستان در حال حاضر در تلاش افزایش واردات زغال سنگ از افغانستان است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند این کشور می‌خواهد برای واردات زغال‌سنگ از افغانستان، تسهیلات مرزی شبانه‌روز فراهم شود.

پاکستان زغال سنگ افغانستان را در نیروگاه‌های برق خود استفاده می‌کند، در حالی که افغانستان متکی به برق وارداتی از کشورهای همسایه خود است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها