کد خبر: 558551
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۶:۳۴:۱۴
| |

وزارت خارجه پاکستان:

تغییری در سیاست ما در قبال هند ایجاد نشده است

وزارت خارجه پاکستان در توضیح اظهارات وزیر خارجه این کشور پیرامون روابط با هند تصریح کرد که تغییری در در سیاست اسلام‌آباد در قبال دهلی ایجاد نشده است.

تغییری در سیاست ما در قبال هند ایجاد نشده است
کد خبر: 558551
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۶:۳۴:۱۴

وزارت خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای با ارائه توضیحات درباره اظهارات «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه این کشور درباره روابط با هند ایجاد نشده است.

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه تصریح کرده است که اظهارات زرداری «خارج از متن تفسیر شده و به طور نادرست به تصویر کشیده شده است».

بیانیه می‌افزاید: اظهارات وزیر خارجه در چارچوب کلی پیام کلیدی او برای حل مناقشه که او در سخنرانی خود بر آن تاکید کرد، بهتر درک می‌شود.

در ادامه بیانیه آمده است که پاکستان «همیشه خواستار» روابط خوب و همکاری با همه همسایگان خود از جمله هند بوده است و به طور مداوم از تعامل سازنده و گفتگو نتیجه محور برای حل و فصل همه مسائل باقیمانده از جمله مناقشه کشمیر حمایت کرده است.

بیانیه اضافه می‌کند: خصومت بی‌وقفه و گام‌های واپس‌گرایانه هند فضا را مخدوش کرده و چشم‌انداز صلح و همکاری را مختل کرده است. بنابراین، این وظیفه برعهده هند است تا اقدامات لازم را برای ایجاد محیطی مساعد برای گفت‌وگوهای معنادار و نتیجه‌گرا انجام دهد.

وزارت خارجه پاکستان همچنین تأکید می‌کند که زرداری این دیدگاه را «بوضوح» در سخنرانی خود بیان کرده است.

این بیانیه درحالی منتشر شده است که اظهارات زرداری واکنش شدید مقامات سابق دولت پاکستان را در پی داشته است.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در واکنش به این اظهارات گفته بود: بیانیه دادن در مورد نیاز به ایجاد پیوند با هند، در حالی که دولت فاشیست هند برادران و خواهران ما را در کشمیر آزار و اذیت می‌کند، غیرمسئولانه است. من از وزیر خارجه وارداتی ما می‌خواهم که لطفاً با وزارت خارجه مانند اولین دوره کارآموزی حرفه ای خود رفتار نکند.

زرداری در نخستین سخنرانی خود در زمینه سیاست خارجی از زمان آغاز به کارش به عنوان وزیر خارجه پاکستان با تأکید بر ضرورت تعامل با هند گفته بود زمان آن فرا رسیده که اسلام‌آباد به دیپلماسی اقتصادی و تمرکز بر تعامل بپردازد.

وی در موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد در پاسخ به پرسشی گفته بود: آیا این در راستای منافع ماست که من به عنوان وزیر خارجه، به عنوان نماینده کشورم، نه تنها با دولت هند بلکه با مردم هند نیز صحبت نکنم؟ آیا این بهترین راه برای دستیابی به اهداف پاکستان است؟

زرداری ضمن اشاره به دشواری‌های تعامل با دولت هند، بر برقراری ارتباط مستقیم با مردم این کشور تاکید کرده و گفته بود که آن‌ها مسئولیتی در قبال اقدامات دولت «نارندرا مودی» ندارند.

وی با انتقاد از دولت «عمران خان» نیز گفته بود که به دلیل سیاست‌های غلط دولت تحریک انصاف، پاکستان امروز «در سطح بین‌المللی منزوی شده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها