بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل:

فعالیت‌های ایران را تهدیدی برای موجودیت خود می‌دانیم/توان نظامی کافی برای مقابله با فعالیت‌های ایران را داریم

وزیر جنگ رژیم اسرائیل در گفت‌وگو با مجله «آتلانتیک» با ابراز نگرانی از پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران، این فعالیت‌ها را تهدیدی برای موجودیت این رژیم خواند.

فعالیت‌های ایران را تهدیدی برای موجودیت خود می‌دانیم/توان نظامی کافی برای مقابله با فعالیت‌های ایران را داریم
کد خبر: 564652
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۰۷:۳۹:۰۵

بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با مجله «آتلانتیک» با ابراز نگرانی از پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران، این فعالیت‌ها را تهدیدی برای موجودیت این رژیم خواند.

به گزارش ایلنا، وی در ادامه مدعی شد که این رژیم توان نظامی کافی برای مقابله با فعالیت‌ها را دارد ولی در هین حال گفت که این رویکرد باید به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفته شود.

گانتز ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی در این مسیر از حمایت آمریکا برخوردار شود.

ادعاهای گانتز در حالی مطرح می‌شود که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پیش از این اذعان کرده بود که این رژیم توانایی حمله به ایران را ندارد و مواضعی که در این خصوص اتخاذ می‌شود، «یک لاف بی‌جا» است.

وی افزود که این ادعا که ما قادر به تهاجم به ایران هستیم، یک لاف بی‌جا است.

به گفته اولمرت، چنین رفتارها و لاف‌هایی بیش از آن که نشانگر قدرت باشد، بیانگر ضعف ماست.

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرده است که این رژیم به طور عملی، فاقد هرگونه قدرت نظامی کلاسیک برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران است.

اولمرت طی مقاله‌ای در روزنامه «هاآرتص» نوشته بود که اسرائیل توان نظامی حمله به مراکز هسته‌ای ایران و نابودی آن همانگونه که در سال ۱۹۸۱ در عراق و در سال ۲۰۰۷ در سوریه انجام داد، را ندارد.

وی با تاکید بر این‌که ایران در هر مقطع زمانی این توانایی را داشت که طی چند ماه به غنی‌سازی با حجم لازم از اورانیوم تبدیل به یک کشور هسته‌ای شود، از رویکرد ایران‌هراسی انتقاد کرد و گفت که نیازی به این کار نبوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها