کد خبر: 564639
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۰۳:۴۵:۰۰
| |

اعتراف رئیس سازمان سیا درباره قدرت موشکی ایران

اعتراف رئیس سازمان سیا درباره قدرت موشکی ایران
کد خبر: 564639
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۰۳:۴۵:۰۰

ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تداوم سیاست هراس از برنامه هسته ای و دفاعی موشکی بازدارندگی ایران، آنها را از نگرانی های مهم واشنگتن دانست و اعلام کرد ایران بزرگترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در مجمع امنیتی اسپن در خصوص برنامه هسته ای ایران با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره موضوع ساختگی گریز هسته ای ایران مدعی شد که زمان گریز هسته ای ایران بیشتر از یکسال نیست بلکه حدود چند هفته تخمین زده می شود.

رئیس سیا در عین حال اذعان کرد که ایران تلاش هایی برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته ای خود انجام نداده است اما مدعی شد که روند نگران کننده است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در هراس از برنامه دفاعی موشکی بازدارندگی ایران نیز گفت: آنها در حال حاضر بزرگترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه دارند. این امر و پهپادها نگرانی‌های مهم ما هستند.

رئیس سیا در واکنش به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران نیز مدعی شد: واقعیت این است که روسها و ایرانی ها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند، هر دو کشور تحت تحریم شدید به دنبال خروج از انزوای سیاسی هستند.

ویلیام برنز ادعا کرد: اگر اینکه آنها به یکدیگر نیاز دارند، بدان معنا نیست که واقعا به یکدیگر اعتماد دارند، بلکه آنها رقبای انرژی و رقبای تاریخی هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها