کد خبر: 557828
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۲۱:۳۴:۲۳
| |

ادعای تایوان درباره توانایی حمله به «پکن» با موشک فراصوت

رئیس پارلمان تایوان مدعی توانایی نیروهای مسلح این جزیره برای حمله موشکی به پایتخت چین شد.

ادعای تایوان درباره توانایی حمله به «پکن» با موشک فراصوت
کد خبر: 557828
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۲۱:۳۴:۲۳

یک مقام ارشد تایوان مدعی شد که ارتش این کشور می‌تواند پکن، پایتخت چین را با موشک‌های کرزو بومی فراصوت مورد حمله قرار دهد.

به گزارش فارس، به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «درایو»، «یو سی کان» رئیس پارلمان تایوان در مصاحبه با یک رسانه برون مرزی تایوانی گفت که موشک کروز فراصوت «یون فنگ» تولید تایوان قادر به حمله به «پکن» پایتخت چین است.

وی در سخنان خود با هشدار به چین گفت که قبل از هرگونه حمله به تایوان به پبامدهای آن بیندیشد. رئیس پارلمان تایوان مدعی شد که موشک کروز فراصوت یون فنگ قابلیت بالایی دارد.  

این در حالی است که وزیر دفاع چین  جمعه گذشته در اولین گفت‌وگوی رو در رو با همتای آمریکایی خود که پرتنش بوده، هشدار داد اگر تایوان اعلام استقلال کند، پکن در آغاز جنگ تردید نخواهد کرد.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که «وی فنگه» وزیر دفاع این کشور در دیدار با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود گفته است، اگر کسی جرات کند تایوان را از چین جدا کند، ارتش چین  به یقین در آغاز یک جنگ بدون توجه به هزینه آن تردید نخواهد کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده هم اعلام کرد که آستین در جریان مذاکرات در سنگاپور به همتای چینی خود گفت که پکن باید «از اقدامات بی‌ثبات کننده بیشتر در قبال تایوان خودداری کند».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 در راستای تنش بین چین با تایوان، جنگنده‌های چین به طور مرتب سامانه‌های راداری و منطقه شناسایی پدافندی این جزیره را به چالش می‌کشند. جنگنده‌های چین بارها با دسته‌های پروازی پر تعداد وارد منطقه  شناسایی هوایی جزیره تایوان شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها