کد خبر: 564266
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۷:۲۵:۴۹
| |

در پی بحران سیاسی در سریلانکا

اتحادیه اروپا: منتظر انتخاب رئیس جمهور سریلانکا هستیم

سخنگوی اتحادیه اروپا مشارکت و همراهی تمامی احزاب سیاسی سریلانکا در فرآیند انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور را خواستار شد.

اتحادیه اروپا: منتظر انتخاب رئیس جمهور سریلانکا هستیم
کد خبر: 564266
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۷:۲۵:۴۹

سخنگوی اتحادیه اروپا می گوید بروکسل انتظار دارد احزاب سیاسی سریلانکا در انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور مشارکت کنند.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، «پیتر استانو» روز سه شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا انتظار دارد پارلمان سریلانکا در ۲۰ ژوئیه رئیس جمهور جدید را انتخاب کند.

این مقام اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه از احزاب سیاسی کشور سریلانکا می خواهد تا از انتقال قدرت دموکراتیک و مسالمت آمیز حمایت کنند.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: ما تصمیم رئیس‌جمهور موقت مبنی بر اعلام وضعیت فوق‌العاده را مورد توجه قرار داده و انتظار داریم که پارلمان سریلانکا فردا رئیس‌جمهور جدید را انتخاب کند.

استانو در جریان نشست امروز کمیسیون اروپا گفت: همه طرف ها باید در خصوص انتقال مسالمت آمیز دموکراتیک و منظم قدرت به نفع کشور و مردم همکاری کنند.

پارلمان سریلانکا قرار است فردا ۲۰ ژوئیه جلسه ای را برای تعیین رئیس جمهور جدید این کشور برگزار کند. رئیس جمهور منتخب سریلانکا تا پایان دوره ریاست جمهوری سلف خود در سال ۲۰۲۴ به عنوان رئیس دولت خدمت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها