کد خبر: 546473
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۵:۳۶:۲۱
| |

رئیس کمیسیون اروپا:

شواهد کافی درباره جنایت جنگی روسیه در اوکراین نداریم

رئیس کمیسیون اروپا پس از سفر به کی‌یف گفت، درباره جنایت جنگی روسیه در اوکراین شواهد کافی وجود ندارد.

شواهد کافی درباره جنایت جنگی روسیه در اوکراین نداریم
کد خبر: 546473
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۵:۳۶:۲۱

«اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه گفت، شواهد کافی درباره ارتکاب روسیه به جنایت جنگی در اوکراین وجود ندارد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام ارشد اتحادیه اروپا پس از بازگشت از اوکراین مدعی شد: «غریزه من این را می‌گوید که اگر این جنایت جنگی نیست، پس چه چیزی جنایت جنگی است اما من برای پزشکی آموزش دیده‌ام و در این زمینه باید وکلا به‌طور دقیق تحقیق کنند».

فون در لین افزود، اتحادیه اروپا در این زمینه در حال همکاری از طریق یک تیم تحقیقاتی مشترک با اوکراین است تا شواهدی از جنایت جنگی احتمالی را برای ضمیمه شدن به پرونده‌های قضایی پیدا کند.

او همچنین گفت: «بسیار مهم است که این [مدارک] به‌خوبی مستند شوند تا از شکست پرونده‌ها در دادگاه جلوگیری شود زیرا در حال حاضر شواهدی که داریم به قدر کافی خوب نیستند».

روز گذشته، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه رئیس کمیسیون این اتحادیه سفر و تاکید کرد که هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا دوباره در کی‌یف فعالیت خود را انجام می‌دهد.

بورل و فون در لین در سفر به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار و همچنین از شهر بوچا که اخبار پیرامون آن طی روزهای گذشته جنجالی شده است، بازدید کردند.

از زمان شروع «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، اتحادیه اروپا در کنار انگلیس، آمریکا و دیگر متحدان آن‌ها تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه آغاز کرده و کمک‌های مالی و نظامی زیادی به اوکراین ارسال کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها