مدودف:

اتحادیه اروپا پیش از پیوستن اوکراین به آن فرو می پاشد

نایب رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است تا اجرای کامل روند عضویت اوکراین، احتمالاً دیگر اتحادیه اروپایی در کار نخواهد بود.

اتحادیه اروپا پیش از پیوستن اوکراین به آن فرو می پاشد
کد خبر: 558799
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۶:۴۰:۴۰

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، برغم چراغ سبز اتحادیه اروپا در خصوص پیوستن اوکراین به آن، نایب رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است این اتحادیه ممکن است پیش از الحاق اوکراین به آن دچار فروپاشی شود.

«دیمیتری مدودف» روز یکشنبه در پیامی در حساب تلگرامی خود چارچوب زمانی واقعی جهت الحاق احتمالی اوکراین به اتحادیه اروپا را دهه ۲۰۵۰ اعلام کرد، زمانیکه به باور رئیس جمهور سابق روسیه اتحادیه اروپا از هم فروپاشیده است.

در بخشی از پیام نخست وزیر سابق روسیه آمده است ما، بچه‌های دهه ۱۹۷۰، همه منتظر شروع کمونیسم بودیم. اما افسوس که این اتفاق ره نداد. اتحاد جماهیر شوروی از هم فروپاشیدو حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی هم منحل شد.

مدودف با یادآوری درخواست آنکارا برای عضویت در شورای اقتصادی اروپا، افزود: به آنها قول داده شده است. دقیقاً قول داده شده است. و این وعده فقط به [اوکراین] و نه حتی گرجستان داده شده است.

این مقام دولت روسیه تاکید کرد به آنها وعده داده شد اما با شرط و شروط. قرار است اوکراین بهتر، تمیزتر، با فاسدتر کمتر، توسعه یافته تر، روشنفکرتر و باهوش‌تر شود. خاله اورسلا [رئیس اتحادیه اروپا] حتی می‌گوید اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا حاضرند جان خود را فدا کنند.

اتحادیه اروپا روز جمعه توصیه کرد که اوکراین و مولداوی نامزدهای عضویت در این اتحادیه به شمار بروند. این توصیه اتحادیه اروپا نقطه عطفی در مسیر بالقوه این کشورها به عنوان بخشی از جمهوری‌های شوروی سابق برای پیوستن به بزرگترین بلوک تجاری جهان می‌باشد.

اگر تصمیم و پیشنهاد کمیسیون اروپا در نشست هفته آینده به تصویب برسد، چنین تصمیمی بر آینده جنگ و درگیری در اوکراین نیز تأثر خواهد گذاشت.

در عین حال مسیر اوکراین و مولداوی برای عضویت واقعی در بلوک ۲۷ کشوری اروپا ممکن است سال‌ها طول بکشد، زیرا این کشورها به اصلاحاتی برای انطباق با استانداردهای ضد فساد اتحادیه اروپا نیاز دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها