وزیر دفاع ترکیه:

از نزدیک روند خرید اف-۱۶ را پیگیری می‌کنیم

​وزیر دفاع ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت، آنکارا از نزدیک روند خرید جنگنده‌های اف-۱۶ را پیگیری می‌کند.

از نزدیک روند خرید اف-۱۶ را پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 564243
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۵:۵۲:۵۵

روز پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا متممی را در قانون اختیارات دفاع ملی این کشور به تصویب رساند که محدود کننده انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این متمم مستلزم تضمین از طرف رئیس جمهوری ایالات متحده است که از این جنگنده برای پروازهای غیرمجاز سرزمینی در یونان استفاده نخواهد شد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در این باره گفت: روند خرید این جنگنده‌ها در جریان است و ما آن را از نزدیک رصد و پیگیری می‌کنیم. یونان مساله را در سطحی قرار داده که نمی‌توان آن را با هنجارهای روابط بین‌الملل توضیح داد.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: یونان تلاش می‌کند تا بر این توافق به دست آمده بین هیات‌های نظامی ایالات متحده و ترکیه درباره تامین و مدرن سازی یگان جنگنده‌های اف-۱۶ تاثیر بگذارد.

ترکیه قصد دارد تا ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ را از آمریکا بخرد و ۸۰ فروند دیگر را که قبلا در خدمت نیروی هوایی بوده است، مدرن کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده گفته که انتظار دارد تا تاییدیه کنگره را برای فروش این جنگنده‌ها به ترکیه به دست بیاورد اما گروهی از اعضای کنگره بیانیه‌ای را در راستای مخالفت با این اقدام امضا کرده‌اند.

گزارش شده که یونان فشارها را بر آمریکا را برای عدم تایید این فروش افزایش داده و می‌گوید که این مساله باعث نگرانی آتن است.

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه از ارتباط برقرار کردن با نخست وزیر یونان امتناع کرده و او را به نقض توافق‌های به دست آمده متهم می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها