کد خبر: 489025
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۸:۱۵
| |

وزیر دفاع ترکیه:

124 تروریست در شمال عراق خنثی شدند

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت، نیروهای کشورش 124 تروریست پ‌ک‌ک را در بحبوحه عملیات جاری در شمال عراق، خنثی کرده‌اند و در سال 2021، تاکنون مجموع هزار و 107 تروریست خنثی شده‌اند.

124 تروریست در شمال عراق خنثی شدند
کد خبر: 489025
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۸:۱۵

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع ملی ترکیه گفت، نیروهای کشورش 124 تروریست پ‌ک‌ک را در بحبوحه عملیات جاری در شمال عراق، "خنثی" کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه دو عملیات "پنس-سیمسک" و "پنس-ییلدیریم" را ماه گذشته در مناطق "متینا" و "آواسین-باسیان" در شمال عراق آغاز کرد.

"خلوصی آکار" طی سخنرانی در کارخانه کشتی‌سازی Sedef در استانبول اظهار کرد: در سال 2021، تاکنون مجموع هزار و 107 تروریست خنثی شده‌اند.

آکار افزود: نیروهای ترکیه به تخریب لایه لایه تروریستان ادامه می‌دهند. سربازان ترک همه غارها، جویبارها و تپه‌های آنجا را یکی پس از دیگری بررسی می‌کنند.

گروه تروریستی پ‌ک‌ک اغلب از پایگاه‌هایی در شمال عراق، آن‌سوی مرز جنوبی ترکیه، برای پنهان شدن و طرح‌ریزی حملات تروریستی در ترکیه استفاده می‌کند.

پ‌ک‌ک- که توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته شده- در بیش از 35 سال مبارزه خود علیه ترکیه، در مرگ دست‌کم 40 هزار نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان مسئولیت داشته است.

آکار حین صحبت درباره مسائل کنونی در دریاهای اژه و مدیترانه، و نیز قبرس، گفت: "ما موافق راه‌حل مسالمت‌آمیز این مشکلات در چارچوب حقوق بین‌الملل و روابط همسایگی خوب از طریق صحبت و مذاکره با همسایگان یونانی خود هستیم".

وی افزود: همسایگان یونانی ما تمام تلاش خود را می‌کنند تا وضعیت مثبت مسائل را با اعمال و گفتار خود بر هم بزنند.

آکار یادآور شد: با وجود این تحریکات، هرگونه پیشرفتی برای دو طرف غیرممکن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها