کد خبر: 541760
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۱:۳۹:۵۱
| |

آکار:

طرفدار برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین هستیم

​آکار در یک سخنرانی تاکید کرد که تحولات اوکراین را با ناراحتی و نگرانی دنبال می‌کنند و بحران انسانی و مرگ و میرهایی که در آنجا رخ داده غیرقابل قبول است.

طرفدار برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین هستیم
کد خبر: 541760
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۱:۳۹:۵۱

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت که طرفدار برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین هستند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از تی آر تی، آکار در مراسمی در استانبول با حضور ژنرال یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش و دریاسالار عدنان اوزبال، فرمانده نیروی دریایی ارتش، شرکت کرد.

آکار در سخنرانی خود تاکید کرد که تحولات اوکراین را با ناراحتی و نگرانی دنبال می‌کنند و بحران انسانی و مرگ و میرهایی که در آنجا رخ داده غیرقابل قبول است.

آکار با بیان اینکه ترکیه به مرزها و حقوق حاکمیتی همه کشورها احترام می‌گذارد، گفت: ما گفته‌ایم و می‌گوییم که به تمامیت ارضی، حاکمیت و حقوق اوکراین احترام می‌گذاریم. هر کاری که برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه در اسرع وقت باید انجام شود، همچنان انجام می‌شود. ما طرفدار عقل سلیم هستیم.جان باختن افراد بی‌گناه و غیرنظامی، به‌ویژه کودکان، مایه غم و اندوه عمیق ما است.

آکار تصریح کرد: امنیت شهروندان ترکیه در اوکراین و انتقال هر چه سریعتر آنها به ترکیه به دلیل حمله روسیه بسیار مهم است. ما طرفدار آتش بس در اسرع وقت هستیم تا بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها