کد خبر: 564239
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۵:۲۲:۲۸
| |

معاون وزیر امور خارجه روسیه:

ژنو دیگر مکان مناسبی برای نشست‌های سوریه نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، ژنو کم‌کم دارد بی‌طرفی خود را برای میزبانی جلسات کمیته قانون اساسی سوریه از دست می‌دهد.

ژنو دیگر مکان مناسبی برای نشست‌های سوریه نیست
کد خبر: 564239
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۵:۲۲:۲۸

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: متاسفانه امروز ما می‌گوییم که پلتفرم ژنو در حال از دست دادن توانایی‌اش در تامین شرایط بی‌طرفی و قابل قبول‌تر به منظور کار بر روی نشست کمیته قانون اساسی سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: آن دسته از کشورها و مکان‌هایی که میزبان مذاکرات اصلی سازمان ملل هستند که می‌تواند نیویورک، ژنو، وین یا رم باشد، اعتبار خود را افزایش می‌دهند. بر اساس قوانین، طرف میزبان بایستی بی‌طرفی کامل خود را تضمین کند و با روی گشاده و باز تمام آنهایی را که می‌خواهند درباره موضوعات مربوطه صحبت کنند، بپذیرد.

این مقام روس با اشاره به نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه گفت: یک پلتفورم قطعا بی طرف برای کار با تمامی آنهایی که در این نشست شرکت دارند یا از این نوع مذاکراتی حمایت می‌کنند، ضروری است.

ورشینین همچنین افزود: روسیه ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف توسط کشتی‌هایی که انتظار می‌رود غلات را از طریق دریای سیاه خارج کنند، غیرقابل قبول می‌داند. ما استفاده از این زیرساخت‌های بشردوستانه برای ارسال تسلیحات کشنده غربی به اوکراین را غیر قابل قبول می‌دانیم.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد: در صورت توافق بر سر صادرات غلات از طریق دریای سیاه، عرضه غلات از اوکراین مورد حمله روسیه قرار نخواهد گرفت.

ورشینین گفت: روسیه همواره بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرده است. این روند آسان نبوده است. می‌توانم نقش نشست سوچی را به یاد بیاورم. مذاکرات میان سوری‌ها بسیار مهم است و مردم سوریه با کمک سازمان ملل و نقش فعال کشورهای ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) آن را اداره می‌کنند.

الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه نیز ماه گذشته میلادی گفته بود که تحقیقات برای یک مکان مناسب به منظور برگزاری نشست‌های مذکور نیازمند مفهوم سیاسی در نتیجه تحریم‌های سوئیس علیه مسکو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها