کد خبر: 563393
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۹:۴۸:۴۹
| |

تاکید رئیس جمهوری لبنان بر بازگشت آوارگان سوری به سوریه

​در ادامه اظهارات مقامات لبنانی درباره لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، میشل عون نیز بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد.

تاکید رئیس جمهوری لبنان بر بازگشت آوارگان سوری به سوریه
کد خبر: 563393
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۹:۴۸:۴۹

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز چهارشنبه با تاکید بر بازگشت آوارگان سوری به کشور خودشان، گفت که بیروت با هر گونه ادغام آوارگان سوری در محل سکونتشان در لبنان مخالف است.

به گزارش مهر، به نقل از روسیا الیوم، حساب کاربری رئیس جمهور لبنان در توئیتر خطاب به «نجات رشدی» معاون فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه نوشت: بیروت مخالف باقی ماندن آوارگان سوری در لبنان و ادغام آنها در محل سکونت فعلی شأن است.

میشل عون از کشورهای اروپایی خواست که بر این اساس اقدام و رفتار کنند.

گفتنی است، پیش از این هم عصام شرف الدین وزیر مهاجرت لبنان در دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان گفته بود: ما کاملاً مخالف این هستیم که آوارگان سوری پس از اینکه جنگ پایان یافته و سوریه امن شده است، به کشورشان بازنگردند. دولت سوریه در خصوص موضوع آوارگان دست یاری خود را به سوی ما دراز کرده است.

شرف الدین همچنین از تشکیل یک کمیته سه جانبه متشکل از دولت سوریه، کمیساریای عالی امور پناهندگان و دولت لبنان و نیز یک کمیته چهارجانبه شامل لبنان، عراق، اردن و ترکیه برای تحقق بازگشت آوارگان سوری به کشورشان خبر داده بود.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز ۲۰ ژوئن از جامعه جهانی خواست که برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به لبنان کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها