وزیر دفاع آمریکا با امیر قطر گفت‌و‌گو کرد

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با امیر قطر در خصوص روابط دو طرف و راههای توسعه آن با وی گفت‌و‌گو کرد.

وزیر دفاع آمریکا با امیر قطر گفت‌و‌گو کرد
کد خبر: 563591
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۲:۰۰:۱۱

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (پنج شنبه) با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تماس تلفنی برقرار کرد و به گفته دیوان امیری قطر، دو طرف در خصوص «روابط استراتژیک دو کشور و راههای توسعه آن» به گفت‌و‌گو پرداختند.

​به گزارش فارس، در بیانیه دیوان امیری قطر همچنین آمده است که در این گفت‌و‌گوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و جهان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، این تماس تلفنی در حالی انجام شده است که امیر قطر و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است فردا (جمعه) در شهر جده عربستان در قالب نشست آمریکایی-عربی دیدار کند.

الخلیج آنلاین در ادامه نوشت که قطر و آمریکا روابط راهبری به خصوص در حوزه نظامی و امنیتی دارند و قطزر پایگاه نظامی «العدید» به عنوان بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خارج از این کشور را میزبانی می‌کند.

آن‌گونه که کاخ سفید مدعی شده است، جو بایدن در این سفر تلاش می‌کند تا پیمان منطقه‌ای با حضور کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را در راستای مقابله با آن‌چه «خطر ایران» نامیده، برپا کند. در این راستا روزهای گذشته شاهد گفت‌و‌گوهای و رد و بدل شدن پیام‌ها میان رهبران منطقه بودیم، اما به نوشته رسانه‌های عربی و عبری و اظهار نظرات مقامات کشورهای مختلف، چنین ائتلافی حداقل در زمان حاضر قابل شکل‌گیری نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها