کد خبر: 557048
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۵:۰۹:۱۵
| |

وزیر دفاع آمریکا:

به دنبال ایجاد ناتوی آسیایی نیستیم

​وزیر دفاع آمریکا گفت، ایالات متحده به دنبال ایجاد بلوک و تقسیم‌بندی در منطقه هند-اقیانوس آرام نیست، بلکه بر «حفظ ثبات» آن تمرکز دارد.

به دنبال ایجاد ناتوی آسیایی نیستیم
کد خبر: 557048
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۵:۰۹:۱۵

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) گفت، واشنگتن به دنبال ایجاد «ناتوی آسیایی» یا تشدید تقابل در منطقه هند اقیانوس آرام نیست، بلکه بر حفظ ثبات تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، آستین در یک سخنرانی مهم در اجلاس گفت‌وگوی شانگری-لا، مهم‌ترین کنفرانس امنیتی آسیا گفت: در تنگه تایوان خطر جدی است.

این اظهارات آستین در حالی مطرح می‌شود که چین مکررا نسبت به همکاری‌های نظامی آمریکا با تایوان هشدار داده است. تایوان جزیره‌ای خودمختار است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و گزینه حمله نظامی برای بازپس‌گیری آن را رد نکرده است.

لوید آستین تاکید کرد که سیاست واشنگتن در قبال تایوان همچنان ثابت است، آمریکا به سیاست چین واحد متعهد است، «با هرگونه تغییر یک‌جانبه در وضع موجود قطعا مخالف است» و در نتیجه از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

رئیس پنتاگون به رغم بیان اینکه «باید تفاوت‌های دو سوی تنگه را از راه‌های صلح‌آمیز» حل و فصل کرد، گفت که آمریکا همچنان به کمک به تایوان در «حفظ توانایی دفاعی کافی» ادامه می‌دهد.

آستین گفت که در میان «تهدیدهای فزاینده» چین و «فعالیت‌های نظامی برانگیزنده و بی‌ثبات‌کننده آن در نزدیکی تایوان»، آمریکا بر «حفظ صلح، ثبات و وضعیت موجود در سرتاسر تنگه تایوان» تمرکز دارد.

روز جمعه آستین دیداری با همتای چینی خود، وی فنگه داشت و از او شنید که پکن «به هر قیمتی شده» می‌جنگد تا از جدا شدن تایوان از چین خودداری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها