کد خبر: 553380
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۲۱:۱۶:۱۹
| |

برگزاری نشست دوم وزرای دفاع کشورهای غربی با محور تحولات اوکراین

وزیر دفاع آمریکا در نشستی با حضور همتایان غربی خود گفت، خشونت روسیه نظم جهانی قانون محور را تهدید می‌کند.

برگزاری نشست دوم وزرای دفاع کشورهای غربی با محور تحولات اوکراین
کد خبر: 553380
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۲۱:۱۶:۱۹

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت، خشونت روسیه نظم جهانی قانون محور (نظم جهانی مورد حمایت آمریکا) را مورد تهدید قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، آستین در دومین نشست با وزرای دفاع کشورهای متحد واشنگتن که با محور جنگ اوکراین برگزار شد گفت: «از زمان برگزاری نشست اول استرالیا و کانادا توپ‌های هویتزر را فراهم کردند که در چهار هفته به دست اوکراینی‌ها رسید».

رئیس پنتاگون افزود:‌ «همچنین انگلیس موشک‌های بریم استون و سامانه‌های دفاعی کوتاه‌برد به اوکراین تحویل داده‌اند و بسیاری دیگر از کشورها نیز در برگزاری مأموریت‌های آموزشی جدید تلاش زیادی کردند و این اقدامات وضع را تغییر داد».

در این نشست، علاوه بر چهل کشور حاضر در نشست اول، اتریش، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا و جمهوری ایرلند نیز حضور دارند. آستین از قول کشورهای شرکت‌کننده مدعی شد، وزرای دفاع دیگر کشورها تهدیدات ناشی از خشونت روسیه برای امنیت اروپا و «نظم جهانی قانون محور که ما را در امنیت نگه می‌دارد» درک می‌کنند.

آستین در حالی این ادعاها را مطرح کرده که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره بحران اوکراین گفته است: «حمله روسیه به اوکراین شکاف‌هایی را در توانایی‌های دفاعی ما نشان داد و این هشداری برای امنیت اتحادیه اروپاست». 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین اضافه کرد: «کمک‌های نظامی کشورهایی اروپایی به اوکراین ذخایر نظامی این کشورها را کاهش داده است».

بورل با اشاره به کمبودهای نظامی اتحادیه اروپا نوشت: «کاهش ذخایر نظامی در نتیجه کمک‌های نظامی به اوکراین بارزترین نمونه از این کمبودهاست. در هر صورت این در صدر مسائلی است که ما از کاهش بودجه نظامی و عدم سرمایه‌گذاری در گذشته به ارث برده‌ایم».

از سوی دیگر، به گفته مقامات روسی هدف آمریکا از تحریک جنگ و آتش‌افروزی در اوکراین، تضعیف کشورهای اروپایی است و حتی مانع از پیشرفت مذاکرات مسکو و کی‌یف شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها