کد خبر: 563435
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۰۷:۵۱:۳۷
| |

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین:

جهان با دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها مخالفت خواهد کرد

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که مداخله آمریکا در امور داخلی سایر کشورها با مخالفت مردم در سراسر جهان رو به رو خواهد شد.

جهان با دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها مخالفت خواهد کرد
کد خبر: 563435
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۰۷:۵۱:۳۷

سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات را چهارشنبه شب در نشست خبری در واکنش به اظهارات جان بولتون مشاور امنیت پیشین آمریکا مبنی بر نقش وی در برنامه‌ریزی کودتا در کشورهای دیگر بیان کرد.

به گزارش ایرنا، وانگ افزود: اعتراف مقامات ارشد پیشین آمریکا به برنامه ریزی کودتا در کشورهای خارجی غافل گیر کننده نیست. 

وی تاکید کرد که این تنها نشان دهنده "رفتار" دولت آمریکا در مداخله  امور داخلی سایر کشورها و سرنگونی حکومت‌های دیگر کشورها و تبدیل آن به بخشی از "اصول آمریکا" است که تنها با مخالفت مردم در سراسر جهان مواجه خواهد شد. 

به گزارش ایرنا،  «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان ضمن رد اتهام کودتای ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ گفت: به عنوان فردی که به طراحی کودتاها، نه در کشورمان بلکه در نقاط دیگر، کمک کرده باید بگویم که این اقدام کار زیادی می‌برد. 

بولتون که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود مشخص نکرد که در ساقط کردن چه حکومت‌هایی دست داشته است. 

وی در گذشته از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا حمایت کرده بود. 

وی افزود: قصد ترامپ از گسیل آشوبگران به ساختمان کنگره ساقط کردن قانون اساسی نبود بلکه می‌خواست زمان بیشتری بخرد تا موضوع تقلب در انتخابات را به ایالات ارجاع داده و تلاش کند تا نتیجه انتخابات را تغییر دهد. 

بولتون که یکی از حامیان حمله نظامی آمریکا به عراق بود، از حمله به ایران و کره شمالی نیز طرفداری کرده و این رویکرد مداخله‌جویانه وی در نهایت با مخالفت ترامپ روبه رو و منجر به عزل وی در سال ۲۰۱۹ شد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها